شناسهٔ خبر: 5205281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

یاری‎طلبی نخست وزیر عراق از بسیج مردمی برای دفاع از شهر رمادی

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق از نیروهای بسیج مردمی این کشور خواست برای شرکت در عملیات بازپس گیری استان انبار از گروه تروریستی داعش آماده شوند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر العبادی نخست وزیر عراق به نیروهای بسیج مردمی این کشور دستور داد برای شرکت در عملیات بازپس گیری بخش های اشغال شده استان انبار از گروه تروریستی داعش آماده شود.

 

تروریست های داعش در تهاجم چند روز اخیر خود بخش های بزرگی از شهر رمادی مرکز استان انبار در غرب این کشور را اشغال کرده اند.

 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد که عناصر داعش امروز محله ملعب یکی از آخرین محله های تحت تسلط نیروهای دولتی را در شهر رمادی، اشغال کرده اند.

 

این منابع همچنین از محاصره و اشغال ستاد فرماندهی کل عملیات الانبار که یک پایگاه اصلی ارتش در بخش غربی رمادی به شمار می رود، خبر دادند.

 

مجلس شورای الانبار عراق امروز در نشستی فوق العاده در بغداد، به دلیل وخامت اوضاع در الرمادی، به مشارکت بسیج مردمی در جنگ علیه داعش در این استان رای داد و رسما از این نیروهای مردمی کمک خواست.

 

حملات سنگین داعش به الرمادی با هدف به دست گرفتن کنترل کامل این شهر، از دو هفته پیش آغاز شد و حاصل آن آوارگی نزدیک به 140 هزار خانوار از اهالی این استان بود که روانه بغداد و سایر شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شدند.

 

حملات داعش از روز پنجشنبه گذشته، شدت بیشتری گرفت و براساس گزارش منابع، آنها توانستند بخش های زیادی از الرمادی از جمله ساختمان های دولتی در مرکز شهر را به تصرف در آورند.

 

داعشی ها همچنین یگان هایی از نیروهای امنیتی عراق را به محاصره در آوردند، با این حال مدافعان شهر تاکنون ، در برابر این حملات ایستاده اند.

 

گروه تروریستی داعش در تهاجم سال گذشته بخش های گسترده ای از شمال و غرب عراق را اشغال کرد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما