شناسهٔ خبر: 52051133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی

کاهش ۴۲ درصدی خسارات بارندگی

خبرگزاری صداوسیما

خسارت‌های ناشی از بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی دردی ماه امسال در مقایسه با همین حجم بارندگی در سال های گذشته ۴۲ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در دو موج بارندگی در دی که هر دوره سه روز طول کشید ، علی رغم حجم بارندگی بالا در مقایسه با همین حجم بارندگی در استان‌های مجاور و سنوات گذشته در استان ، کاهش چشمگیری  ثبت شد.

میرجلیلی با بیان اینکه امسال بازدید‌های میدانی از مناطق سیل خیز تاثیر بسزایی در کاهش خسارات داشته است، افزود: در بحث قنات ها هم کاهش ۸۰ درصدی خسارت در مقایسه با سال های گذشته داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در پاییز امسال تیم ارزیابی و بازدید استان به مناطق سیل خیز استان برای کاهش خسارات احتمالی اعزام شدند ، گفت: این تیم‌ها برای بررسی وضع سیل بندها، مسیل‌های پرخطر رودخانه ها، حریم رودخانه ها، دیورا‌های حفاظتی کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی، آبگیرها، دهنه‌های پل، خاکریز محورها، خاک ریز بالادست قنوات و سایر اماکن پرخطر برای کاهش خطرات بارندگی‌ها و سیلاب به مناطق سیل خیز استان اعزام شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان اینکه در سال های گذشته ۲۰۰ رشته قنات در استان با خسارات بالایی مواجه شدند، افزود: در بارندگی‌های دی ماه امسال تنها در ۱۵ رشته قنات خسارت ۱۰ تا ۳۰ درصد ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های با حجم مشابه بارندگی در خراسان جنوبی سایت های اسکان اضطرای و نصب چادر برای اسکان موقت انجام شد، افزود: در خراسان جنوبی علی  رغم بارندگی بالا حتی در شهرستان‌های سرایان و نهبندان به سایت اسکان اضطراری و نصب چادر نیاز نبود و تخریب و  فرونشست خانه مسکونی نداشتیم.

به گفته وی در این زمینه فقط آبگرفتگی منازل داشتیم که با تلاش نیرو‌های امداد تخلیه آب انجام و مشکل مردم مرتفع شد.

میرجلیلی گفت: در مجموع در دو موج بارشی دی ، ۸۳۰ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند که از این عده ، ۲۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استان افزود: خوشبختانه در سال جاری خسارت جانی ناشی از سیلاب در خراسان جنوبی صفر بوده است.

نظر شما