شناسهٔ خبر: 52048040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

وضعیت امروز کشور محصول فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است

خبرگزاری صداوسیما

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه وضعیت امروز کشور محصول فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است گفت: بنابراین باید به گفتمان دفاع مقدس برگردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع وضعیت امروز کشور محصول فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس استمقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، انتقال پیام دفاع مقدس به جامعه و نسل امروز و آینده است.

وی افزود: رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بازسازی گفتمان دفاع مقدس در متن و بطن اجتماعی کشور است.

امیر سرتیپ سهرابی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت دارد گفتمان دفاع مقدس را احیا کرده و به نسل جوان منتقل کند، تأکید کرد: وضعیت اجتماعی امروز کشور محصول فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است بنابراین باید به گفتمان دفاع مقدس برگردیم.

وی افزود: دهه اول انقلاب، ناظر بر ارزش‌های انقلاب بود و باید با استفاده از روش‌های جدید، جامعه را به فرهنگ دفاع مقدس برگردانیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی سبک زندگی دیجتالی وارد زندگی مردم شده است و بنیاد نیز باید وارد فضای دیجیتال و فناوری امروز شود.

امیر سرتیپ سهرابی با بیان اینکه باید برای گفتمان سازی دفاع مقدس با روش جدید، تلاش خود را چند برابر کنیم، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، مردم با اتحاد و همدلی بی نظیر، زیر پرچم جمهوری اسلامی برای مقابله با دشمن و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش کردند.

وی افزود: حضور متنوع و متکثر همه اقشار، ادیان و مذاهب در دفاع از انقلاب و دوران دفاع مقدس برجسته بود و باید این ویژگی نیز برای مردم در حال حاضر تشریح شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ساخت موزه شهدا و دفاع مقدس در استان قزوین عقب است، گفت: اگر این موزه و مرکز فرهنگی تکمیل نشود نمی‌توانیم محتوا و تاریخ دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم.

نگرانی رهبر انقلاب از تحریف تاریخ دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در مورد تحریف دفاع مقدس نگران هستند و بار‌ها تذکر داده اند و خوشبختانه تاریخ شفاهی جنگ تدوین شد و مستندسازی در این زمینه صورت گرفت که قدری به حفظ این گنجینه‌ها کمک کرده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیستر به تبیین روایت‌ها و مستندسازی آن‌ها توجه شده و در دفاع از حرم نیز این موضوع مهم است که برعهده بنیاد حفظ آثار قرار دارد و اگر آن‌ها را حفظ کردیم برای نشر آن فرصت بیشتری داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: باید این گنج‌های عظیم معنوی را حفظ کنیم و بعد در خانواده ها، دانشگاه‌ها و مدارس این مایه امنیت و هویت بخش را نشر کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رفته رفته به ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از افراد که زندان‌های مخوف ستمشاهی را تحمل کرده بودند از دست دادیم که می‌توانستند قساوت و ظلم رژیم ستمشاهی را به تصویر بکشند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به سرنوشت کشور‌های منطقه که به استکبار اطیمنان کردند توجه کنیم خاطرنشان کرد: سرگذشت اشرف غنی چقدر شبیه سرنوشت محمدرضا و رضاخان پهلوی و صدام است که با تکیه بر استکبار سقوط کردند و به تاریخ پیوستند.

خط تحریف آرمان‌های انقلاب وارد عمل شده است

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم در این مراسم گفت: در این روز‌ها نیازمند تبیین و نشر فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: ما امروز به کسانی نیاز داریم که برای ادبیات، آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی نگران باشند، چون خط تحریف آرمان‌های انقلاب وارد عمل شده است.

سردار رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: باید روایت‌های دست اول انقلاب و دفاع مقدس برای مردم تبیین شود و امروز به محتوای حقیقی این دوران بیشتر از زیربنا و ساختمان سازی نیاز داریم.

پیام دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال یابد

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم، مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این مراسم گفت: باید پیام دفاع مقدس را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم تا در برابر دشمنان تاب آوری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در دفاع مقدس اگرچه زحمات زیادی کشیده شده است، ولی در انتقال پیام دفاع مقدس آنچنانکه باید و شاید توفیق نداشتیم و باید این اهداف را سریعتر محقق کنیم.

سرهنگ امیری مقدم خاطرنشان کرئ: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در قزوین با قوت پیگیری خواهیم کرد و مرکز فرهنگی را طی دو سه سال آینده افتتاح می‌کنیم.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین آماده بهره برداری است

امیر سرتیپ دوم بهنام پیری، مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این مراسم گفت: خدمت در قزوین را افتخار خود می‌دانم و همواره آرزو داشتم به یک جمع ارزشی که خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشند خدمت کنم که به این آرزو رسیدم.

وی افزود: ما در حوزه روحانیت مقام دوم کشوری، در حوزه زنان مقام سوم و در حوزه هنری و سینمایی مقام دوم کشوری را کسب کردیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی استان را در مرحله فونداسیون تحویل گرفتیم و اکنون زمین مجموعه به ۱۷ هکتار ارتقا یافته و سه طبقه بنا ساخته شده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: با این اقدام، استان دارای موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌شود و ارزش و جایگاه والای شهدا و جانبازان در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه این مراسم از زحمات سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری در سمت مدیر کلی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تقدیر و سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم به این سمت معارفه شد.

نظر شما