شناسهٔ خبر: 52044529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیروهای سپاه و ارتش؛ یاری‌گران راهداران در بازگشایی راه‌های کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به کمک نیروهای مسلح ارتش و سپاه مسیرهای روستایی بسته استان با اهتمام راهداران تا ۱۲ ساعت آینده بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  به دلیل بارش سنگین برف در ۳۰ محور اصلی و فرعی استان کرمانشاه طی شبانه روز گذشته تعداد زیادی از راه‌های روستایی در شهرستان‌های سنقروکلیایی، پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو، ثلاث باباجانی، کنگاور و اسلام آبادغرب همچنان بسته است.

به گفته کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ۲۶۷ نیرو راهداری با ۱۷۶ دستگاه ماشین‌آلات طی شبانه روز گذشته در حال امدادرسانی به مردم و پاکسازی جاده‌ها هستند و برف‌روبی و نمک‌پاشی هم به صورت مستمر در حال انجام است، اما همچنان تعدادی از راه روستایی مسدود است.

وی  در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های اورامانات، دالاهو، سنقر، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و کنگاور از شدت بیشتری برخوردار بود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در تمامی محورهای شریانی استان تردد کاملا برقرار و با تلاش شبانه‌روزی راهداران هیچگونه انسدادی در محورهای اصلی استان مشاهده نمی‌شود.

وی خاطرنشا کرد: در شهرستان‌های مذکور راهداران به‌صورت شبانه‌روزی در حال بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده هستند و لحظه به لحظه آمار انسدادی کم‌تر می‌شود و امیدواریم تا پایان امروز تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شوند.

در این راستا برای گذر از مشکلات بارش‌های سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان، سپاه و ارتش امروز به کمک نیروهای راهداری آمده که امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: میزان بارش برف در محور اورامانات، جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه در سطح سنگینی بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای استان برقرار است، اما راه حدود ۴۵ روستا همچنان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با نظارت و بازدید میدانی شب گذشته استاندار کرمانشاه از محورهای مواصلاتی استان، جلسه اضطراری ستاد بحران در گردنه سرمیل تشکیل و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی گفت: تصمیم گرفته شد که طی مدت ۱۲ ساعت آینده به کمک نیروهای مسلح، ارتش و سپاه مسیرهای روستایی بسته با اهتمام راهداران بازگشایی شود.

ظهرابی با بیان اینکه بارش برف موجب قطع شدن برق در حدود ۹۰ روستای استان شده است، افزود: تلاش می‌شود این مشکل در ۳۵ روستای باقی‌مانده هم تا پایان وقت امروز مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: این روستا‌ها بیشتر در شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی قرار دارند که در پی بارش سنگین برف و شکسته شدن تیر‌های برق، رخ داده است.

ظهرابی از مردم خواست به هشدارهای هواشناسی و سازمان بحران توجه ویژه داشته باشند و با توجه به وضعیت حال حاضر جوی استان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: تا آنجایی که امکان دارد با توجه به برودت هوا در مصرف حامل‌های انرژی رعایت صرفه‌جویی را داشته باشیم چون سیستم گاز کشور یکپارچه است و اگر برای نقطه‌ای مشکلی ایجاد شود نقاط دیگر را نیز متأثر خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

نظر شما