شناسهٔ خبر: 52039575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یحیی سریع: در پاسخ به ائتلاف متجاوز، فرودگاه دبی و ابوظبی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی از هدف قرار دادن فرودگاه‌های دبی و ابوظبی به علاوه شماری دیگر از تأسیسات امارات خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان– یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در پاسخ به تنش‌های آمریکایی – سعودی و اماراتی، نیرو‌های مسلح این کشور توانستند، عملیات منحصر به فرد موفقی را به انجام برسانند.

وی گفت: طی عملیات «توفان یمن» فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و نیز پالایشگاه نفت در المصفح واقع در ابوظبی در کنار شماری از پایگاه‌ها و تاسیسات حساس امارات هدف گرفته شدند. این عملیات با موفقیت با پرتاب ۵ موشک بالستیک بالدار و نیز شماری پهپاد به انجام رسید. نیرو‌های مسلح یمن امروز آنچه را که به کشور‌های متجاوز وعده داده بودند، مبنی بر اینکه ضربات دردناک تری خواهند خورد، اجرایی کردند.

او تصریح کرد: ما به شرکت‌های خارجی، شهروندان و افرادی که در کشور امارات ساکن هستند هشدار می‌دهیم که از پایگاه‌ها و تأسیسات زیربنایی به خاطر حفظ سلامت شان دوری کنند. ما در توسعه دادن اهداف خود برای آنکه پایگاه‌ها و تأسیسات مهمتری را در آینده هدف قرار دهد، به خود تردید راه نمی‌دهیم. امارات مادامی که اقدامات خصمانه اش را علیه یمن تشدید می‌کند، کشوری ناامن محسوب می‌شود.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن در پی عملیات نیرو‌های یمنی در ابوظبی در اظهاراتی امارات را کشوری ناامن برشمرده بود.

او در سخنانی گفته بود: امروز همه کشور‌هایی که روابط اقتصادی با امارات دارند و همه شرکت‌هایی که در امارات سرمایه گذاری‌های بسیار کلان انجام داده اند به امارات به چشم یک کشور امن نگاه نکنند.

ساعاتی پیش رسانه‌ها از انفجار سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در جنوب‌ غربی ابوظبی و آتش‌سوزی در فرودگاه پایتخت امارات خبر دادند.

بیشتر بخوانید: 

حمله نیرو‌های مسلح یمن به پایتخت امارات + فیلم

امارات و عربستان به همراه یک ائتلاف عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از هفت سال پیش تاکنون به یمن حمله کرده و بسیاری از منابع بکر این کشور را به غارت بردند. همچنین طی حدود هفت سال جنگ در یمن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته و ۲۶ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند که از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما