شناسهٔ خبر: 52038002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسدودی ۳ جاده کوهستانی در زنجان/ برف رانندگان را در اتوبان زنجان - قزوین غافلگیر کرد

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بخشی از آزادراه زنجان به قزوین مسدود شد و با غافلگیری رانندگان در این اتوبان تردد بسیار کند شده است.

صاحب‌خبر -

جواد یوسفی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف در آزادراه ها و دیگر جاده های اصلی و فرعی استان بسیار سنگین و به ارتفاع ۴۰ سانتیمتر می رسد.
وی یادآوری کرد: برای تردد در همه جاده های استان زنجان رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر جریان کولاک در جاده های استان در حال شدت گرفتن است و چنانچه در آزادراه های زنجان این پدیده قوت بگیرد همه خودروها به جاده های ترانزیت هدایت خواهند شد.
یوسفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ترافیک‌ در اتوبان های زنجان برقرار است، متذکر شد: در برخی مناطق رانندگانی که زنجیر چرخ ندارند، با سرعت بسیار پایینی در تردد هستند که در برخی نقاط موجب ترافیک می شود.
وی ادامه داد: این مشکل در زمان حاضر در آزادراه های زنجان وجود دارد که اگر بتوانیم جاده ها را از برفروبی کنیم و یخ زدگی نباشد مشکلی بوجود نخواهد آمد.
 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در آزادراه زنجان به قزوین از عوارضی تا کیلومتر ۳۵ به علت کولاک برفی که در حال حاضر شروع شده و نداشتن زنجیر چرخ رانندگان ترددهای این مسیر را به ترانزیت زنجان - خرم دره هدایت کرده ایم.
یوسفی تاکید کرد: در حال حاضر جاده های زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق و دندی به تخت سلیمان به علت شدت کولاک، نبود دید کافی و بارش سنگین برف تا اطلاع بعدی مسدود است.


راه ۱۵۰ روستای استان زنجان مسدود است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه ۱۵۰ روستای این استان به علت بارش سنگین برف و کولاک از شامگاه یکشنبه مسدود شد.
یوسفی اظهارداشت: خود روستائیان نیز از شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مطلع هستند و ترددی از مسیرها ندارند.
وی افزود: چنانچه مورد حاد و ضروری باشد اقدام به بازگشایی مسیر روستایی خواهیم کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پس از بازگشایی جاده های اصلی استان بازگشایی مسیرهای روستایی آغاز خواهد شد.


هموطنان تا ۲۴ ساعت آینده از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند
یوسفی متذکر شد: هموطنان در تلاش باشند حتی الامکان تا ۲۴ ساعت آینده از ترددهای غیرضروری در جاده های استان زنجان خودداری کنند.
وی افزود: در صورت لزوم برای تردد در جاده ها باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند، پوشاک گرم، از سالم بودن بخاری خودرو اطمینان داشته و در باک‌ خودرو به اندازه کافی بنزین داشته باشند.
 یوسفی اضافه کرد: اشخاصی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و ۶۲ دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

نظر شما