شناسهٔ خبر: 52037617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

‌جبران کمبود لکوموتیو در دستور کار راه‌آهن/ سرمایه‌گذاری ریلی برای بخش خصوصی جذاب می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، به‌روزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری، با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

‌در این دیدار که با حضور جمعی از معاونان و اعضای هیات مدیره شرکت راه آهن در طبقه هفدهم ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های ریلی باری مسائل و موضوعات خود را از جمله اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار، تامین قطعه، کمبود لکوموتیو، سرعت پایین بازرگانی و دوره بازگشت سرمایه طولانی مطرح کردند.

در این دیدار سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن، عنوان کرد: طی دهه‌های گذشته به صنعت حمل و نقل ریلی کم توجهی شده و عقب ماندگی تاریخی در این زمینه وجود دارد که باید اکنون به بهبود ارکان مختلف راه آهن و انجام اصلاحات اساسی و بنیادین و همچنین جبران کمبود لکوموتیو پرداخته و با حفظ کامل مزیت و برند راه‌آهن یعنی حمل و نقل ایمن و با قابلیت اطمینان بالا، سرعت بازرگانی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم بررسی و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و ... برگزار شده است. همچنین در سفر اخیر همراه با هیات دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابه‌جایی کالا‌های اساسی در این بندر افزایش قابل توجهی بیابد.

صالحی با بیان اینکه راه‌آهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب می‌شود بیان کرد: راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و امیدواریم با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

نظر شما