شناسهٔ خبر: 52037409 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایفمارک 15 کرونایی استقلال را تایید کرد؛ دیدار آبی پوشان با پیکان لغو شد

صاحب‌خبر -
ایفمارک 15 کرونایی استقلال را تایید کرد؛ دیدار آبی پوشان با پیکان لغو شد
خبرگزاری آریا- استقلال با 15 تست مثبت کرونا برای لغو بازی فردا مقابل پیکان تاییدیه گرفت.
به گزارش آریا، بازی تیم های پیکان و استقلال در جام حذفی به صورت رسمی لغو شد. باشگاه استقلال صبح امروز با ارسال 15 تست مثبت کرونا به سازمان لیگ خواهان لغو بازی با پیکان شد چرا که هر سه دروازه بان این تیم در لیست کرونایی ها قرار داشتند و تعداد بازیکنان سالم این تیم که در لیست جام حذفی بودند به حدنصاب 11+5 نمی رسید. سازمان لیگ هم در پاسخ به استقلال گفت که ایفمارک باید تست ها را تایید کند.
باشگاه استقلال برای تست مجدد نمونه ها به ایفمارک مراجعه کرد و دقایقی پیش هر 15 تست کرونا مثبت استقلالی ها در ایفمارک تایید شد. با این حساب سازمان لیگ در پی دریافت تاییدیه از ایفمارک، لغو بازی حذفی پیکان - استقلال را به صورت رسمی اعلام کرد. به نظر می رسد بازیکنان استقلال دچار ویروس اومیکرون شده باشند. پیش از این قرار بود دو تیم پیکان و استقلال از ساعت 15:30 فردا سه شنبه در ورزشگاه دستگردی به مصاف هم بروند. سازمان لیگ تاریخ جدید برگزاری این بازی را متعاقبا اعلام می کند.
 این دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی قرار بود فردا ساعت 15:30 در استادیوم پاس قوامین برگزار شود اما بنا به درخواست باشگاه استقلال و بر اساس دستورالعمل‌های کرونایی اعلام شده از سوی سازمان لیگ، برگزار نخواهد شد. باشگاه استقلال امروز در نامه ای به سازمان لیگ اعلام کرد برخی از بازیکنان و هم چنین کادر فنی این تیم مبتلا به کرونا شده اند و نمی توانند تیم را در بازی با پیکان همراهی کنند. به همین دلیل و بر طبق قانون، باشگاه استقلال از سازمان لیگ درخواست کرد تاریخ جدیدی برای برگزاری این بازی تعیین کند که این درخواست مورد موافقت قرار گرفت.
تیم پیکان البته در برابر این خواسته باشگاه استقلال موضع گرفت و خواستار حضور  تیم امید استقلال در بازی شده بود اما سازمان لیگ بعد از بررسی مدارک پزشکی ارایه شده از سوی باشگاه استقلال و تطابق آن با قانون، با درخواست این باشگاه موافقت کرد و این بازی فردا از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار نخواهد شد. ظاهرا استقلالی‌ها 15 مورد ابتلا به امیکرون را داشته اند . نکته اینجاست که این مسئله مسابقه هفته آینده آبی‌ها با هوادار را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد چرا که بنابر پروتکل‌ها مبتلایان با امیکرون حداقل باید 5 روز قرنطینه باشند.
در حالیکه استقلالی ها خود را برای برگزاری دیدار حساس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر پیکان آماده می کنند، خبر ناگهانی مثبت شدن تست کرونای بخش اعظم بازیکنان این تیم باعث وارد شدن شوک بزرگی به آبی های پایتخت شده است. در تست اولیه ای که از بازیکنان این تیم به عمل آمده، تقریبا می توان گفت 90 درصد از ترکیب اصلی آبی ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند و امروز نیز در مجموعه ورزشی آرارات تست دوم از این افراد به عمل آمد و استقلالی ها در انتظار رسیدن پاسخ تست دوم هستند.
تمرین امروز استقلال که قرار بود آخرین جلسه تمرینی آبی ها پیش از برگزاری دیدار مقابل پیکان باشد، لغو شده و اکنون این تیم در وضعیت بحرانی پیش از دیدار فردا قرار دارد. پیش از این سازمان لیگ با نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای لغو دیدارهای تیم هایی که بازیکنانش به این ویروس آلوده شده اند این قانون را در نظر گرفت که تعویق بازی در صورتی انجام می شود که نتایج تست 25 درصد از کادر و بازیکنان که نام آن ها در لیست کمیته نقل و انتقالات ثبت شده است مثبت بوده و 80 درصد نتایج مثبت متعلق به بازیکنان باشد. همچنین در صورتی که تست کرونای حداقل 16 بازیکن منفی شود، آن دیدار برگزار خواهد شد.

نظر شما