شناسهٔ خبر: 52036621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام نظامی یمن: سرمایه گذاری در امارات با خطرات جدی مواجه خواهد شد

تهران - ایرنا - فرمانده کل نیروهای مسلح یمن تهدید کرد که در صورت ادامه تجاوزات امارات متحده عربی به یمن، سرمایه گذاری در امارات در آینده با خطر جدی مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن، «مهدی المشاط» فرمانده کل نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) اظهار داشت: در صورت ادامه تجاوز و جنایات و تلاش برای اشغال یمن، اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات در آینده با خطرات جدی مواجه خواهد شد.  

وی با اشاره به هدف قراردادن ابوظبی توسط یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این موفقیت را به مردم و نیروهای مسلح یمن تبریک گفت.  

سخنگوی انصارالله یمن به امارات متحده عربی هم در توئیتی هشدار داد که از دخالت‌های بیهوده در یمن و تجاوز به این کشور دست بردارد. 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های یمن، «محمد عبدالسلام» امروز (دوشنبه) پس از هدف قرارگرفتن ابوظبی توسط یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در توئیتی نوشت:  یک کشور کوچک در منطقه که به دنبال خدمت به آمریکا و [ رژیم ] اسرائیل است ادعا کرده بود که از یمن فاصله گرفته است اما اخیرا برخلاف آنچه ادعا می‌کرد افشا شد.  

وی افزود: بنابر این معلوم است که دستش از یمن را باید باز داشت و یا به یاری خدا به سراغش رفت و دست او و دیگران را قطع کرد.  

شبکه المیادین امروز (دوشنبه) به نقل از منابع ویژه خود افزود: ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.  

این منابع به المیادین گفتند: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.  

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی پایتخت این کشور خبر داد. 

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) یک انفجار در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی روی داده است. 

خبرگزاری امارات همچنین گزارش داد که بر اثر انفجار در مخازن نفتی، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.  

پلیس ابوظبی اعلام کرد که یک پاکستانی و دو هندی تبار در این انفجار کشته شدند. 

پیش از این حمله نیز یگان موشکی ارتش یمن در سال ۱۳۹۶ با موشک کروز تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی را هدف قرار داد و از مقامات امارات خواسته بود که از دخالت‌های نظامی و تجاوز به کشور یمن خودداری کنند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.  

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.  

نظر شما