شناسهٔ خبر: 52036569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارندگی ها رگباری و خسارت به زیرساخت های شهر«سه قلعه»

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بارش‌های رگباری سبب خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ های حوزه راه، شهری، بخش کشاورزی و تولیدی از جمله کوره های آجرپزی در شهر سه‌ قلعه شده است.

صاحب‌خبر -

«علیرضا عباس زاده» سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر سه قلعه گفت: بارش‌های رگباری باعث خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ های حوزه راه، شهری، بخش کشاورزی و تولیدی از جمله کوره های آجرپزی در شهر سه‌ قلعه شده و در حال حاضر رفع مشکلات عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این شهر در پی بارندگی شبانه‌روز گذشته دچار آبگرفتگی شده و مردم در مضیقه قرار گرفته اند.
وی بیان کرد: در ساعات اولیه بروز سیلاب، مجموعه دستگاه‌ های اجرایی و امدادی به‌ ویژه مردم پای کار بودند که باعث شد بتوانند از بخش عمده‌ خسارت‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بارش‌ ها در این منطقه رگباری و در مدت زمان کوتاهی بوده و براساس گزارش‌های میدانی، تقریباً در سه یا چهار دهه اخیر بی‌سابقه است.
عباس زاده با بیان اینکه مبلمان شهری هم آسیب دیده و مردم را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است، تصریح نمود: در حال حاضر با حضور نیروهای امدادی و همکاران شهرداری، راهداری، بسیج، پلیس و مردم در حال رفع آسیب‌ها و مشکلات هستیم.وی با تأکید بر این که منشأ این خسارت‌ها باید شناسایی شود، گفت: علت بخش عمده ای از این خسارت ها مشخص است و در مرحله اول و به‌ صورت کوتاه‌ مدت باید برای جبران این خسارت‌ها برنامه‌ریزی شود و فرماندار سرایان نیز به عنوان رئیس مدیریت بحران شهرستان به طور حتم پیگیری کند.
به گفته وی؛ فرماندار شهرستان خسارت‌های وارده به مردم را در بخش‌های مختلف احصا و اعلام کند و ما هم همه توان خود را به کار خواهیم گرفت که تا جایی که امکان دارد خسارت‌ها جبران شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به جهت جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و خسارت به زیرساخت‌ ها، باید تمهیدات لازم توسط شرکت آب منطقه‌ای، منایع طبیعی و مسئولان شهرستانی اندیشیده شود.
عباس زاده افزود: براساس اطلاعات میدانی، خسارت‌های ناشی از بارش‌ها، بیشتر در منطقه سه‌ قلعه بوده که در دست بررسی است و به محض اینکه آلام مردم از بابت خسارت‌های سطحی عمومی برطرف شود، برنامه‌ریزی برای کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه مدیریت شهری و آبخیزداری، آبخوان‌داری و مهار آب در منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۶۳۵

برچسب‌ها:

نظر شما