شناسهٔ خبر: 52035596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ۹ ماه امسال،

بیش از چهار هزار مترمربع اراضی ملی گلیل شیروان رفع تصرف شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: در ۹ ماه امسال، چهار هزار و ۵۶۰ مترمربع از اراضی منطقه حفاظت شده گلیل بخش سرحد این شهرستان خراسان شمالی رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

حمید فخرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با چهار مورد تصرف اراضی ملی شامل بنای غیرمجاز، بوته کنی، زمین و استخر غیرمجاز برخورد شد و چهار نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت‌های غیرمجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

فخرانی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌ رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضیُ و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی مؤثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد اضافه کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

گلیل و سرانی در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، در  ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

نظر شما