شناسهٔ خبر: 52033044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی قزوین گفت: سیاست ما تولید محصولات سالم و مطابق با استاندارد‌های ملی و جهانی است.

صاحب‌خبر -


باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - محمد مهدی برومندی در آئین تکریم و تمعارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در واکنش به برگشت میوه و صیفی جات صادراتی ایرانی از کشور‌های گفت: سیاست ما تولید محصولات سالم و مطابق با استاندارد‌های ملی و جهانی است.

مگر می‌شود سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از ایران به ۱۹۰ کشور دنیا صادر شود و کشور‌های مقصد این محصولات را ارزیابی و بررسی نکنند.

 ما با اطمینان به مردم می‌گوییم که آنچه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و غذا تولید می‌کنند، سالم و استاندارد است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ماجرای برگشت محموله‌های صادراتی فلفل دلمه‌ای از روسیه به ایران، روس‌ها اذعان داشتند که در تولید این محصولات از چهار سم که حتی مورد تایید اتحادیه اروپا نیز بوده، استفاده شده که در سیستم این کشور ثبت و شناسایی نشده و در واقع این محصولات به دلیل باقی مانده سموم برگشت نخوردند.

در سفری که به مسکو داشتیم، مسوولان اتاق بازرگانی روسیه اذعان داشتند که کیفیت و قیمت فلفل دلمه ای‌های ایران نسبت به محصولات مشابه سایر کشور‌ها بسیار با ارزش‌تر است و این مساله و همچنین سلامت این محصول در آزمایشگاه‌های مرجع کشور به تایید رسیده است.

به گفته برومندی، موضوع برگشت یک بار صادراتی کیوی به هند نیز به این دلیل بود که در دستورالعمل‌های صادراتی با هندی‌ها قید شده که نباید آفت شپشک به این کشور وارد شود و اتفاقا وجود این آفت به معنای استفاده نکردن از سم در تولید این میوه بوده است، اما همین محصول به امارات صادر شد و، چون در دستورالعمل‌های این کشور سخت گیری وجود ندارد محموله کیوی از امارات به هند صادر شد که موضوع آفت شپشک در کیوی‌های صادارتی همه جا منعکس شد و اعلام کردند که کیوی ایران مشکل دارد.

تولیدکنندگان بخش کشاورزی با وجود تلاش‌های خود در جنگ اقتصادی با دشمنان و کوشش برای حفظ و تامین امنیت غذایی مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

برومندی با بیان اینکه در رسانه‌ها خبر بازگشت سیب زمینی ایران از ازبکستان نیز مطرح شد که چنین چیزی صحت نداشته و حتی خود این کشور به سالم بودن سیب زمینی‌های ایران اذعان کرده است، گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و مطابق با استاندارد‌های ملی و جهانی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جراحی اقتصادی، حاشیه سود مناسبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است و هیچ تولیدکننده خرد و کلانی آسیب نخواهد دید، گفت: بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان مد نظر قرار دارد و قرار نیست کشاورزان و تولیدکنندگان رها بشوند بلکه با قوت بیشتری در چتر حمایتی حاکمیت قرار می‌گیرند.

بخش کشاورزی با حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان در شرایط تحریم‌ها خوش درخشید و با وجود آنکه دشمن جنگ را می‌خواست به سفره‌های مردم بکشاند در این سال‌ها توانست با تولید ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات، اقتدار و امنیت غذایی جامعه را حفظ کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود تحریم‌های دشمن و تنگنا‌های اقتصادی از محل بخش کشاورزی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور شد، تأکید کرد: با وجود تنگ‌تر شدن دایره تحریم‌ها با تولید مازاد بر مصرف، شاهد صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور نیز بوده ایم که کمک خوبی به خزانه کشور کرده است.

۳۲ درصد مساحت قزوین را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند که میانگین این رقم در استان‌ها هشت تا ۱۰ درصد است که نشان از توان بالای تولید محصول در این استان را نشان می‌دهد.

برومندی با بیان اینکه استان قزوین با ظرفیت‌های بالای خود در بخش کشاورزی سهم مهمی در امنیت غذایی کشور داشته است، گفت: در سال گذشته درآمد ارزی فروش و صادرات پسته معادل ۲۰ درصد درآمد‌های نفتی کشور بود که این استان نیز در این حوزه نقش موثری ایفا کرد.

 در صادرات کشمش نیز درآمد‌های ارزی بسیار خوبی داشته ایم که استان قزوین در این خصوص جزو پیشگامان کشور بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما