شناسهٔ خبر: 52032401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

سامانه بارشی از عصر سه شنبه در هرمزگان/هشدار نارنجی صادر شد

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: سامانه بارشی از عصر سه شنبه در تمام نقاط هرمزگان شدت خواهد گرفت و تا چهارشنبه شب ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بارش‌های گسترده‌ای از شامگاه امروز تا شامگاه فردا در کل استان به وقوع خواهد پیوست و ضرورت دارد ‌از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ترددهای غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری به شدت پرهیز شود.

طی این مدت صعود به ارتفاعات نیز به دلیل وقوع تندباد لحظه‌ای بسیار خطرناک است، با توجه به حجم سنگین بارش‌ها و اعلام هشدار سطح قرمز در استان هرمزگان، علی‌رغم شرایط مساعد جوی در برخی مناطق استان، امکان جاری شدن سیلاب ناشی از بارش‌ها در جنوب استان کرمان در روستاهای هم‌مرز وجود دارد و باید از تردد در رودخانه‌های فصلی به شدت پرهیز کرد.

رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اظهار کرد: سامانه بارشی کنونی بر فراز استان بر اساس اعلام هواشناسی در حال تغذیه رطوبت است و طی امشب و فردا (سه شنبه) فعالیت شدیدتری در استان خواهد داشت.

وی با بیان این که سامانه بارشی اخیر در میناب و رودان بیش از ۱۰۰ میلی متر تاکنون بارش داشته است، عنوان داشت: شدت بارش‌ها در جنوب استان کرمان بسیار بالا بوده به طوری که هیچ رودخانه فصلی در میناب و رودان نیست که حامل سیلاب نباشد.

معاون استاندار هرمزگان همچنین گفت: امشب بارندگی شدیدی در تمامی شهرهای استان خواهیم داشت و احتمالا مجبور خواهیم بود تا شدت خروجی سدهای استان را نیز افزایش دهیم و لذا حجم رواناب جاری در پایین دست سد استقلال میناب و سد شمیل و نیان بالاست و از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به آبنماها و کانون‌های خطر نزدیک نشوند.

مدرس از اعلام هشدار نارنجی به تمامی دستگاه‌ها و اعلام آماده‌باش کامل به دستگاه‌های امدادی خبر داد و گفت: در تخلیه یکهزار نفر از اهالی روستاهای مازغ بالا و پایین و تمبک شاهد همکاری بسیار نزدیک سپاه و بسیج بوده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در ساعات آینده نیز با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی از حجم خسارات به مردم بکاهیم.

وی همچنین از تلاش اکیپ‌های برق و آب برای وصل کردن آب مناطق دچار قطعی خبر داد و عنوان داشت: در برخی مناطق شاهد سیلاب هستیم که خطوط انتقال را آسیب زده است و باید اصلاح وضعیت شبکه در این مناطق مجبوریم تا پایان بارش‌ها و فروکش‌کردن رودخانه‌ها و مسیل‌ها صبر کنیم.

معاون استاندار هرمزگان به مردم هشدار داد تا بارش‌های شدید در فردا (سه شنبه ) را جدی بگیرند.

نظر شما