شناسهٔ خبر: 52030594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

المیادین: 30 پهپاد و موشک بالستیک یمن به اهداف حساس در امارات اصابت کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع مورد اعتماد یک رسانه خبری از حمله نیروهای مسلح یمن به اهداف حساس در امارات با استفاده از 30 هواپیمای بدون سرنشین و موشک بالستیک خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه خبری «المیادین» بعد از ظهر امروز (دوشنبه) از برخی منابع مورد اعتماد یمنی نقل کرد که عملیات نظامی نیروهای مسلح این کشور در قلب شهر ابوظبی، پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و آتش سوزی های ناشی از آن نیز شعله ور هستند.

منابع المیادین در این باره همچنین فاش کردند که در جریان عملیات مذکور، 20 هواپیمای بدون سرنشین و 10 موشک بالستیک نیروهای مسلح یمن، به اهداف حساسی در امارات اصابت کردند.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری رسمی امارات (وام) از پلیس شهر ابوظبی، نقل کرده بود که صبح امروز وقوع آتش سوزی منجر به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی در منطقه «مصفح آیکاد 3» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» (شرکت ملی نفت ابوظبی) شده و در منطقه ساخت و سازهای جدید در فرودگاه بین المللی این شهر نیز آتش سوزی جزئی روی داده است.

بنا بر گزارش وام، تحقیقات اولیه حاکی از رهگیری اجسام پرنده کوچکی است که احتمال دارد متعلق به دو هواپیمای بدون سرنشین باشند که در دو منطقه مذکور سقوط کردند و ممکن است باعث وقوع انفجار و آتش سوزی شده باشند در حالی که مراجع ذی صلاح نیز به این مناطق اعزام شدند و تلاش برای مهار آتش سوزی در جریان است.

خبرگزاری رسمی امارات ضمن اعلام این که مقامات ذی ربط تحقیقات گسترده ای در رابطه با دلیل وقوع آتش سوزی و شرایط پیرامون آن آغاز کردند، مدعی شد که این دو حادثه خسارت های قابل ذکری در پی نداشتند.

در همین حال، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن نیز گزارش داد که سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تاکید کرده که نیروهای مسلح طی ساعات آینده بیانیه مهمی برای اعلام یک عملیات نظامی کیفی در خاک امارات منتشر خواهد کرد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز به نوبه خود از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی نقل کرد که شاهد «تشدید تنش خصمانه» از سوی نیروهای جنبش حوثی «انصارالله» یمن با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینی است که از فرودگاه بین المللی شهر صنعا، پایتخت این کشور به پرواز درآمدند.

خبر اصلی را در المیادین ببینید

نظر شما