شناسهٔ خبر: 52037531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دولت امارات: حق پاسخ به حمله حوثی‌ها را برای خود محفوظ می‌دانیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه امارات ضمن محکومیت حمله اخیر نیروهای مسلح یمن به پایتخت این کشور، آن را تروریستی و جنایتکارانه خوانده و تاکید کرد که حق پاسخ به آن را برای خود محفوظ می دانند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی این کشور شامگاه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، حمله اخیر نیروهای مسلح یمن به تاسیسات مهم در شهر ابوظبی را محکوم کرده و مدعی شد که این حمله «شبه نظامیان حوثی به مناطق و تاسیسات غیر نظامی در خاک امارات» بدون مجازات نخواهد ماند.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که امارات حق پاسخ به آن چه «حملات تروریستی و تشدید جنایتکارانه» خواند را برای خود محفوظ می داند، حمله اخیر به ابوظبی را «جنایتی شنیع» توصیف کرد که «شبه نظامیان حوثی آن را خارج از قوانین بین المللی و بشردوستانه» انجام دادند.

وزارت خارجه امارات ضمن ادعای این که جنبش حوثی انصارالله یمن یک گروه شبه نظامی تروریست است و «در تلاش برای گسترش تروریسم و ​​هرج و مرج در منطقه در راه تحقق اهداف و مقاصد غیر قانونی خود، به جنایت هایش ادامه می دهد»، از جامعه بین المللی درخواست کرد تا «این اقدامات تروریستی که غیر نظامیان و تاسیسات غیر نظامی را هدف قرار می دهد» را محکوم و آنها را به طور کامل رد کند.

این در حالی است که پلیس شهر ابوظبی ظهر امروز با صدور بیانیه ای، از وقوع آتش سوزی منجر به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی در منطقه «مصفح آیکاد ۳» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» (شرکت ملی نفت ابوظبی) و همچنین آتش سوزی جزئی در منطقه ساخت و سازهای جدید در فرودگاه بین المللی این شهر خبر داده و اذعان کرده بود که تحقیقات اولیه حاکی از رهگیری اجسام پرنده کوچکی است که احتمال دارد متعلق به دو هواپیمای بدون سرنشین باشند که در دو منطقه مذکور سقوط کردند و ممکن است باعث وقوع انفجار و آتش سوزی شده باشند.

پلیس ابوظبی ساعتی پس از آن نیز در بیانیه دیگری، ضمن ادعای کنترل آتش سوزی در منطقه مصفح آیکاد 3 این شهر در نزدیکی مخازن شرکت ادنوک که به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی منجر شده بود، اعلام کرد که این حادثه جان یک شهروند پاکستان و دو شهروند هند را گرفته و جراحت جزئی و متوسط شش تن دیگر را نیز در پی داشته است.

در سوی مقابل، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تاکید کرد که نیروهای مسلح طی ساعات آینده بیانیه مهمی برای اعلام یک عملیات نظامی کیفی در خاک امارات منتشر خواهد کرد.

خبر اصلی را در وام ببینید

نظر شما