شناسهٔ خبر: 52029227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

شیوه برگزاری مراسم و برنامه‌های دهه فجر نیازمند تحول است

اصفهان- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان اصفهان با بیان اینکه دهه فجر امسال باید متفاوت و مملوس برگزار شود گفت: باید برای مردمی کردن دهه فجر،  شیوه برگزاری این مراسم و برنامه‌ها متحول شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی روز دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی مسوولان شهرستان‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: توفیق  همکاری با نیروهای مردمی را درگذشته داشتم و هرکجا از نیروهای مردمی استفاده شود نتیجه کار باکیفیت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات و ساختارهای جدید تعیین‌شده در ستادهای دهه مبارک  فجر گفت: امید است که این تغییرات به تحول منجر شود و مسائلی همچون توجه به مساجد، حذف اقدامات و ساختارهای زائد باید در دستور کار قرار گیرد.

احمدی اضافه کرد: ستاد مردمی دهه فجر به تبعیت از ستاد مرکزی اصفهان، در همه شهرستان‌ها و روستاهای این استان، تشکیل خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه باید برای همه اقشار مردم و تشکل‌های مختلف مردمی برنامه و فکر داشته باشد اظهار داشت: توجه به مساجد، محور قرار دادن مساجد و فعالیت مؤثر در  مساجد باید به‌عنوان یکی از اقدامات اساسی موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: مردمی بودن و فراگیر بودن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های  مسجد است که باید به آن توجه کنیم تا مراسم‌ هم مردمی شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: فراگیری باید یکی از مبناهای مراسم دهه فجر قرار گیرد و مسوولان شهرستان‌ها هم باید بستر را برای حضور همه مردم در دهه فجر فراهم کنند، تا تغییرات مراسم دهه فجر امسال محسوس  باشد.

وی با تأکید بر اینکه تحول در اجرای برنامه‌ها و مراسم باید مملو باشد، افزود: در مدت باقی‌مانده تا دهه فجر باید بستر سازی لازم انجام شود که گروه‌های مختلف مردمی را در قالب‌های متفاوت برای بزرگداشت دهه فجر فعال کنیم و هیچ قشری نباید در دهه فجر مورد غفلت قرار گیرد.  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان اصفهان بابیان اینکه مسوولان باید اقشار مردم را نسبت به برنامه‌های دهه فجر فعال و آگاه کنند گفت: محورهایی همچون مخاطب خاص، اهداف خاص و  برنامه‌گذاری خاص در برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید موردتوجه قرار گیرد و همه اقشار را در تمامی مراسم‌ موردتوجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز به شکل سابق در دهه فجر نیاز به پوستر و بنر نداریم و باید به سمت استفاده از رویکردهای جدید حرکت کنیم اظهار داشت: شاید مشکلاتی مانند گرانی در جامعه وجود داشته باشد اما با رویکرد دولت انقلابی عرصه خدمت فراهم‌شده است، می‌توانیم ظرفیت‌های جدید را در دهه فجر ایجاد کنیم.

احمدی اضافه کرد: ستاد مردمی دهه فجر در همه شهرستان‌های استان اصفهان و  همه روستاها به تبعیت از ستاد مرکزی اصفهان  تشکیل خواهد شد، جلسات متعددی برای هماهنگی‌ها با دهیاران و بخشداران و شهرداری‌ها در این مدت باقی‌مانده تا دهه فجر  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان شهرستان‌های مختلف باید در برگزاری مراسم‌ دهه فجر باهم رقابت کنند و در روزهای آینده‌ باید همه شهرستان‌ها ستاد دهه فجر داشته باشد تا در این راستا بتوانیم جشنواره روستایی ستادهای دهه فجر را برگزار کنیم.  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های جدید متناسب با نیازها و شرایط برای تولیدات در دهه فجر،  ایجاد خواهد شد و مسوولان شهرستان‌ها به هر تعداد که موردنیاز است کمیته‌هایی را به مناسبت دهه فجر ایجاد کنند اما نباید فقط از مسوولان و افراد دولتی استفاده کنند، و برای کارآمدی و  تأثیرگذاری بیشتر،  سعی کنند تا دستورالعمل‌ها بومی‌سازی شود.

وی گفت: راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن امسال باید به نماز جمعه ختم شود اما نباید کسی احساس اختلاف بین ستاد نماز جمعه و ستاد دهه فجر احساس کند.

احمدی تأکید کرد: مکان‌هایی که پیش‌ازاین راهپیمایی در آن‌ها برگزار می‌شده را لغو نکنیم اما برای مکان‌های جدیدی که می‌خواهیم به‌تازگی در آن‌ها راهپیمایی برگزار کنیم  باید با توجه به شرایط شهرستان تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: ایام دهه فجر امسال با ایام ماه مبارک رجب متقارن است و به‌خوبی می‌توانیم شادی را در این ایام حس کنیم، بنابراین باید شادی و نشاط مردم را  تقویت کنیم.

نظر شما