شناسهٔ خبر: 52025010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز آخرین مهلت

ظرفیت ۳۴ هزار نفری برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

امروز آخرین مهلت برای شرکت در تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد است.

صاحب‌خبر -

ظرفیت ۳۴ هزار نفری برای  تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشدبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان؛در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۴ هزار ظرفیت خالی وجود دارد که عمده این ظرفیت مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی در رشته‌های مختلف است.

با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو دوره‌های تحصیلات تکمیلی مقرر شد متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته تا امروز دوشنبه ۲۷ دی بر اساس‌کارنامه نتایج اولیه آزمون، می‌توانند از سایت سازمان سنجش کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نیز می‌توانند در صورت تمایل در این مرحله از پذیرش شرکت کنند. در صورت قبولی در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار می‌شود و باید در رشته قبولی جدید ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهد.

با توجه به رشته محل‌های جدید و ظرفیت خالی مانده در مجموع بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، هنر، دامپزشکی، زبان و کشاورزی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، مجازی پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی دولتی صورت می‌گیرد.

نظر شما