شناسهٔ خبر: 52024692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد

پشتیبانی ۵۰۰۰ تراکتور از راهداران در عملیات برفروبی/ قطعی آب، برق و گاز نداریم

طاهره رفعتی

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.

صاحب‌خبر -

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش شدید برف در استان گیلان از صبح روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: الگوی بارش برف دلتا بوده و علاوه بر ارتفاعات، مناطق جلگه ای نیز درگیر بارش برف هستند.

وی با بیان اینکه ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند، افزود: ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال نیز به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل - دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش شدید برف در محورهای رشت - لوشان، زیاز - شوک، رودسر - لات محله، بلوردکان - خصیب دشت، شوک - ملکوت، ماسال - گیلوان، فومن - ماسوله و حشمت آباد - قوشه لانه، تصریح کرد: شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار هستیم.

مرادی، از بارش خفیف برف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت خبر داد و بیان کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس به ۸۰ سانت، در گردنه حیران به ۳۰ سانت و در گردنه کوهین به ۱۰ سانت رسیده است.

وی ارتفاع برف در جلگه را بین پنج تا ۳۰ سانت دانست و اضافه کرد: با بسیج همه امکانات و تجهیزات و نیروها، کلیه راه های اصلی استان گیلان باز و تردد در جریان است؛ همچنین عوامل راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی در سه شهرستان لاهیجان، رودسر و آستارا هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از گزارش چند مورد قطعی برق خبر داد و گفت: قطعی ها برطرف شده و در حال حاضر هیچگونه قطعی آب، برق و گاز نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم در سطح استان هستیم، عنوان کرد: آماده بارش چنین برفی بودیم و اطلاع رسانی های لازم از چند روز قبل انجام شده بود لذا برای نخستین بار در مدیریت بحران سامانه اطلاع رسانی آنلاین را به نشانی «bohran.gilan.ir» فعال کردیم و کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اقدام به بارگذاری اطلاعات خواهند کرد.

مرادی، از پای کار بودن ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در سطح استان، متذکر شد: برنامه مدیریت بحران برف را طی یک سال گذشته تدوین کردیم و طبق این برنامه راهداران مسئولیت باز نگه داشتن محورهای اصلی و فرعی را دارند و کلیه شهرداری های استان مجهز به تیغه برفروب شدند؛ شهرداری رشت نیز ۲۰ تیغه برفروب را به ناوگان خود افزوده و شاهد نظم خوبی در مدیریت برف هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به فعالیت ۳۵۰ دستگاه سبک برای پشتیبانی، تصریح کرد: تیم های پشتیبان به دهیاران کمک می کنند تا راه های روستایی را باز نگه دارند. همچنین کلیه دهیاری ها مجهز به تیغه برفروب هستند و آموزش های لازم را برای مدیریت بحران برف دیدند.

وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.

مرادی، همچنین از مانیتورینگ مدیریت بحران در محورها جهت رفع سریع مشکلات خبر داد و گفت: رانندگان برای تردد در محورهای اصلی و فرعی و حتی داخل شهر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما