شناسهٔ خبر: 52024235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۵ مسافر گرفتار کولاک در جاده‌های آذربایجان‌غربی اسکان اضطراری داده شدند

ارومیه- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۸۵ مسافر متاثر از برف و کولاک در محور های مواصلاتی این استان توسط تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شدند.

صاحب‌خبر -

امیر جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ساعات اولیه حادثه کولاک این تعداد مسافر را در مراکز امدادی تحت نظر جمعیت هلال احمر و سایر مراکز عمومی داخل شهر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: ۲۰ نفر از این مسافران در پانسیون جمعیت هلال احمر میاندوآب، ۱۱ نفر در در پایگاه امداد و نجات آغ بلاغ هلال احمر اشنویه، ۱۳ نفر توسط جمعیت هلال احمر مهاباد اسکان داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت:همچنین ۴۱ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان نقده در محل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حیدر آباد هلال احمر نقده اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

نظر شما