شناسهٔ خبر: 52020783 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

کمترین استفاده از ماسک در نانوایی‌ها

طبق آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در کشور بیش از ۵۹ درصد است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۲.۶۸ درصد و کمترین میزان استفاده از آن مربوط به نانوایی‌ها با ۵۱.۱۷ درصد است. همچنین از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ دی‌ماه، ۹۶۸ مورد از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای پلمپ شده‌اند. باید توجه کرد که به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی به خود اختصاص داده‌اند.

 

هوا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور خبر داد. صادق ضیاییان گفت: طی امروز کاهش دمای حدود ۷ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد در شمال غرب و سواحل دریای خزر و تا سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) کاهش دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز (۲۷ دی‌ماه) نیمه‌ابری و از بعدازظهر به‌تدریج ابری گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش باران و بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ایرانی‌ها پیشتاز خرید ملک در ترکیه

بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۸۵۶ واحد مسکن فروخته شده که در مقایسه با یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۱۶ واحد سال ۲۰۲۰ میلادی حدود نیم درصد کاهش را نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم، در بین ملیت‌های مختلف، شهروندان ایرانی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ هزار و ۵۶ واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کرده‌اند که از این حیث در رتبه اول قرار دارند. عراقی‌ها با ۸ هزار و ۶۶۱ خرید در رتبه دوم و روس‌ها نیز با ۵۳۷۹ خرید مسکن در رتبه سوم قرار دارند. شهروندان افغانستانی نیز با رتبه چهارم قرار دارند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما