شناسهٔ خبر: 52018522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترویج مکتب حاج قاسم نیاز به شناخت از خود وی دارد/حاج قاسم، ولایت‌مدار، آنهم ولایتمدار عملی بود

جانشین سپاه قدس با تاکید بر اینکه ترویج مکتب حاج قاسم نیاز به شناخت از خود وی دارد، گفت: آن چیزی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد، خدا محوری بود و در واقع حاج قاسم، ولایت‌مدار آنهم ولایتمدار عملی بود و به همین دلیل در سخت‌ترین جبهه‌ها حاضر شد تا مسلمانان را در سخت‌ترین روزگار یاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان سردار محمدرضا فلاح زاده یکشنبه شب در یادواره شهدای مقاومت که به مناسبت روز وفات ام‌البنین (س) اسوه صبر و مقاومت و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شد، با بیان اینکه در روز وفات ام البنین (س) جا دارد از فداکاری همه مادران تجلیل و یاد شود، چرا که هر چه داریم از این ایثار آنهاست.

جانشین سپاه قدس با بیان اینکه در قرآن محمدی هم آمده است که بهترین چیزی را که دارید انفاق کنید، افزود: گاهی انسان به مانند مهاجران صدر اسلام اموال و خانه‌اش را انفاق می‌کند و یا به مانند دوران دفاع مقدس افرادی که با اموال خود اقدام به پشتیبانی از جبهه‌های جنگ می‌کردند و یا همین حالا خیرانی که با ایثار مال خود از خانواده‌های بی‌سرپرست حمایت کرده و یا اقدام به ساخت مدرسه و ...  می‌کنند، ولی در دوران دفاع مقدس خانواده شهدا پاره تن خود را تقدیم دفاع از اسلام و انقلاب کردند.

وی با تشریح سخت بودن گذشت از فرزند تصریح کرد: این موضوع برای مادران آنقدر سخت است که حاضرند پیشمرگ فرزندان خود شوند، اما مادران در دوران دفاع مقدس در راه دفاع از اسلام و استحکام نظام جمهوری اسلامی و در نهایت دفاع از ولایت از پاره‌های تن خود گذشته و آنها آن را به سمت جبهه‌های جنگ بدرقه و از پیکرهایشان استقبال کردند، اما در این میان باید یاد کرد از مادران شهدای جاویدالاثری که هیچ نشانی از فرزندان خود حتی برای تسلی خاطر خود هم ندارند.

مادران شهدا برای ایثار خود الگوهایی در صدر اسلام دارند

سردار فلاح زاده با تاکید بر این که مادران شهدا برای ایثار خود الگوهایی در صدر اسلام دارند، ادامه داد: نمونه‌های این مادران در دوران دفاع مقدس زیاد بودند به مانند آنچه که مادران شهیدان زین‌الدین در مراسم تشییع فرزندان خود گفت که ای کاش به تعداد رگ‌هایم پسر داشتم و آنها را تقدیم امام و انقلاب می‌کردم.

جانشین سپاه قدس با تاکید بر ایثار حضرت زهرا(س) برای ترویج دین اسلام و ملقب شدن به ام‌ابیها افزود: این ایثار به حدی بود که پیامبر اسلام هر صبح و شام به ایشان سلام می‌دادند و در نهایت هم ایشان در راه دفاع از ولایت و امام زمان خود به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: حضور حضرت زهرا(س) عرصه‌های دفاع از ولایت به مانند آنچه که بر پشت در خانه برای ایشان اتفاق افتاد بیانگر جلب توجه جامعه به سمت ولایت و جانشینان آل علی بوده است.

سردار فلاح زاده با تاکید بر اینکه همه اقدامات حضرت زهرا(س) در آن مقطع از تاریخ به مانند ایراد خطبه فدکیه در مسجد برای جلب توجه همه تاریخ به سمت ولایت بوده است، ادامه داد: تشییع و دفن شبانه و مخفیانه آن حضرت نیز با همین هدف انجام شده است و مادران شهدای زمان ما نیز به تاسی از آن حضرت به دفاع از امام و رهبر انقلاب برخاستند.

جانشین سپاه قدس با بیان اینکه حضرت زینب (س) نیز در همراهی برادرش در مسیر کربلا نیز اهداف مادرش را دنبال کرده است که بیانگر شناخت امام زمان خودشان است، افزود: آن حضرت برای همه شهدا از خیمه بیرون می‌آمد، اما برای فرزندان خود از خیمه خارج نشد همه داغ ها را دید و تحمل کرد به اسارت رفت اما دست از اهداف خود برنداشت.

وی با تشریح وفاداری و گذشته ام‌البنین برای ولایت گفت: ایشان با پرستاری از فرزندان حضرت زهرا(س) و تربیت فرزندان شایسته در مسیر ولایت گام برداشته به طوری که وقتی قافله کربلا به مدینه رسیده و خبر شهادت چهار فرزندش را تک به تک به وی دادند در همه موارد سراغ  سیدالشهدا را گرفت و به هنگام دریافت خبر شهادت آن حضرت ناله سر دادند.

سردار فلاح زاده با تاکید بر اینکه مادران و خانواده شهدا برای پیروزی انقلاب ایثار کردند، ادامه داد: از یکی از مادران شهدا سوال می‌شود که زیباترین و تلخ‌ترین خاطره زندگی خود را بگویید جواب می‌دهد زیباترینش پیروزی انقلاب و تلخ‌ترین رحلت امام راحل است که این خود معرفت خانواده شهدا نسبت به انقلاب، امام و دستاوردهای انقلاب است.

جوانان الگوهایی را از بین شهدا انتخاب کنند

وی با بیان اینکه همواره به جوانان توصیه کرده که یک روحانی و عالم ربانی را برای زندگی خود الگو قرار داده و با او ارتباط برقرار کنند، افزود: من این توصیه را در مورد شهدا هم می‌کنم که جوانان به شهدا نزدیک شده با آنها ارتباط برقرار کنید و اگر سوال می‌کنید که شناختی ندارید به شما می‌گویم حاج قاسم نمونه شهدای نام و بی‌نام این سرزمین است.

سردار فلاح زاده با تاکید بر اینکه شهدا با شهادت مقام شفاعت کسب می‌کنند، افزود: شهدا در بهشت خود خدا روزی‌خورد خود خدا هستند، اما مادران شهدا از امتحان الهی که گذشت از فرزند است سربلند بیرون آمده‌اند و آنها باید الگوی تمام عیار همه نسل‌ها باشند.

جانشین سپاه قدس با تاکید بر اینکه ترویج مکتب حاج قاسم نیاز به شناخت از خود وی دارد، تصریح کرد: یادمان باشد ترویج مکتب حضرت علی (ع) نیز نیاز به شناخت از وی و یارانش دارد که باید به سراغ منابع مورد تایید از فقها، پیامبر و قرآن مجید است رفت.

وی با بیان این یادرگان دوران دفاع مقدس و در واقع پیران امت منابع عظیمی از گنجینه‌های شهدای بزرگوار هستند که باید به سراغ آنها رفت، ادامه داد: حاج قاسم فداکاری کرد تا به این مقام رسید.

سردار فلاح زاده با طرح این سوال که چرا حاج قاسم حاج قاسم شد، یادمان باشد حضرت علی (ع) هم یاران زیادی داشت ( به روایتی از بین ۲۵ هزار شهیدی) که در صفین جنگیده و شهید شدند مالک مالک شد و حضرت علی در توصیف مالک می‌گفت مالک یکی از با وفادارترین شجاع‌ترین و متقی‌ترین یاران  من است و با شهادت مالک شامیان خوشحال و عراقی‌ها را محزون شدند همانند آنچه که برای حاج قاسم افتاد و رهبر انقلاب محزون شدند و هنوز هم محزون هستند.

 با تاکید بر اینکه آن چیزی که حاج قاسم را حاج قاسم کرد خدامحوری بود، خاطرنشان کرد: یک روزی در حلب مشکلات زیادی پیش آمده بود که حتی تخلیه مجروحان را مشکل کرده بود، گفتم اول دوم و سوم برای رضای خدا و چهارم برای رضایت جنابعالی که برای رضای خدا کار می‌کنید کار می‌کنیم جوانان به خدا ما به این نتیجه رسیده بودیم که حاج قاسم برای خدا کار می‌کند.

حاج قاسم اهل توسل بود از این رو بود که ایام فاطمیه برگزار می‌کرد و برای سیدالشهدا اشک می‌ریخت و برای توسعه عتبات عالیات و راه‌اندازی موکب‌ها فعالیت می‌کرد، چرا که هدفش خدمت به زائران امام حسین (ع) بود و در واقع حاج قاسم اهل توسل، ولایت‌مدار آنهم ولایتمدار عملی بود و به همین دلیل در سخت‌ترین جبهه‌ها حاضر شد تا مسلمانان را در سخت‌ترین روزگار یاری کند.

سردار فلاح زاده با تاکید بر اینکه سرداران گمنام زیادی هستند که در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی جنگیده و گنجینه اسرار هستند، ادامه داد: از پیران امت خود بخواهید که خاطرات دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم را بازگو کنند، چرا که در این زمان نیاز به الگو سازی داریم.

برگزاری هزاران برنامه برای پاسداشت یاد حاج قاسم

همچنین فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان هم در این مراسم با پاسداشت یاد شهدا و امام شهدا و با خیر مقدم به حاضران تاکید کرد: حضور این حضار در مراسم بیانگر فراموش نشدن شهدا و میثاق با آرمان‌های شهدا است.

سردار جهانبخش کرمی به برگزاری چند هزار برنامه در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم با فرمان امام زمان خود پرچم اسلام را به دست گرفته و با توسل به ائمه اطهار مردم مناطق تحت ستم در کشورهای اسلامی را بسیج  کرده و دشمن را شکست داد و خداوند هم پاداش وی را که شهادت و عزت بود عنایت کرد و پیام این تجمع هم پاسداشت این ایثارگری است.

انتهای پیام/73004/م

نظر شما