شناسهٔ خبر: 52006937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تداوم بارندگی در هرمزگان/احتمال وقوع تگرگ وجود دارد

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز مداومت بارش تا ساعات شب در بیشتر مناطق و در ساعاتی نیز رگبار نسبتا شدید با احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرضیه سی سی پور اظهار کرد: با فعالیت قابل توجه سامانه بارشی، از بامداد امروز در بیشتر نقاط هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی در بندرعباس موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی شده است، افزود: امروز مداومت بارش تا ساعات شب در بیشتر مناطق و در ساعاتی نیز رگبار نسبتا شدید با احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه بارش در بیشتر مناطق هرمزگان همراه با آبگرفتگی است و در مناطق شرقی استان با خطر سیلاب همراه خواهد بود، اظهار کرد: دریا نیز با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در ساعاتی از روز ادامه خواهد داشت و بعد از وقفه‌ای کوتاه دوباره از اوایل صبح سه شنبه در استان، بویژه مناطق غربی رگبار باران، رعد وبرق و افزایش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

سی سی پور با بیان اینکه سامانه بارشی صبح روز چهارشنبه از مناطق شرقی استان خارج می‌شود، خاطرنشان کرد:  از نظر دمایی هم از سه شنبه تا پایان هفته جاری افت قابل توجه دما در بیشتر مناطق استان انتظار است.

با خروج موج بارشی، از چهارشنبه تا پایان هفته جاری دریا با تندبادهای شدید شمال غربی طوفانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود با توجه به وقوع بارش و خطر سیلاب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، به ویژه مناطق شرقی استان خودداری شود، اضافه کرد: با توجه به مواج بودن دریا شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در تمام بنادر استان صورت گیرد.

نظر شما