شناسهٔ خبر: 52006609 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل بانک صادرات:

بودجه بانک صادرات برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب سه برابر شد/ اثر کتاب عمیق و بلندمدت است

سیدی لازمه ایفای نقش اقتصاد در معیشت مردم در سطح مطلوب را فرهنگ سازی دانست و گفت: فرهنگ برای ایجاد حس سعادت و رضایت نیاز به پشتوانه اقتصادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت الله سیدی امروز یکشنبه 26 دی در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: اقتصاد و فرهنگ بحث دیرینه ای است. نقش هر یک در نشاط جامعه احساس رضایت مردمان نکته مهمی است. فرهنگ با اقتصاد رابطه دوسویه دارد. برای اینکه اقتصاد بتواند نقش خود را درست ایفا کند و معیشت مردم در سطح مطلوبی باشد، نیاز به فرهنگ سازی و پشتوانه فرهنگی است، از طرفی برای اینکه فرهنگ بتواند احساس سعادت و رضایت را ایجاد کند نیاز به پشتوانه اقتصادی دارد.

 

مدیرعامل بانک صادرات مهمترین و موثرترین ابزار فرهنگی را کتاب دانست و افزود: تاثیر کتاب عمیق و بلندمدت است. برخی ابزارهای فرهنگی و هنری در اوج زیبایی گاهی اثری ماندگار همچون کتاب ندارند. الحمدالله وزارت فرهنگ از بدو پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در زمینه ترویج کتاب ایفا کرده است. در دوران هشت سال دفاع مقدس نمایشگاه بین المللی کتاب تعطیل نشد همان طور که جشنواره فیلم فجر و جشنواره موسیقی فجر تعطیل نشد.

 

وی اظهار داشت: بانک صادرات افتخار داشت از دهه های پیش در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد، یک مدتی این همکاری دچار تعلیق شد و مجددا کار را شروع کردیم. سال گذشته تجربه خوبی در نمایشگاه مجازی کتاب داشتیم. بنده نسبت به این امر حساس بودم و مسایلی همچون پرداخت و رسیدن کتاب به دست مشتریان را لحاظ می کردم. همکاری پست با نمایشگاه کتاب خوب بود. بنده از نمایشگاه خرید داشتم و بسته کتاب هایم با سلامت و به موقع به دستم رسید.

 

مدیرعامل بانک صادرات خاطرنشان کرد: امسال بودجه ای سه برابر سال گذشته به نمایشگاه مجازی کتاب تخصیص دادیم. امیدواریم که نمایشگاه به خوبی برگزار شود و تعداد ناشران و عناوین کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب افزایش یافته است و به احتمال زیاد تعداد خریداران نیز افزایش خواهد یافت. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب، کتاب به دست کسانی رسید که تاکنون خریدی از نمایشگاه کتاب تهران و یا کتابفروشی های تهران نداشتند.

 

سیدی با بیان اینکه بانک صادرات 40 میلیون کارت دست مردم دارد، عنوان کرد: حدود 23 میلیون کارت صادرات فعال است. این شبکه نیز در خدمت نمایشگاه مجازی کتاب خواهد بود. همکاران بنده در بانک صادرات در حال برنامه ریزی هستند که اگر نمایشگاه مجازی کتاب دایمی شد، بتوانند شبانه روزی خدمات پرداخت را انجام دهند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر دومین نمایشگاه مجازی کتاب با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. 

 

پایان پیام/31

نظر شما