شناسهٔ خبر: 51999704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ابتلای بیش از ۸۷ هزار نفر به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری، در چهارمحال و بختیاری قطعی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ هزار ۶۶ نمونه از افراد مشکوک به این بیماری انجام و ابتلای ۸۷ هزارر و ۲۶۱ نفر به کووید ۱۹ در استان قطعی شده است.

صاحب‌خبر -

سید راشد جزایری در جلسه کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا ضمن تشریح دستاوردهای گام ششم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری های نوین اظهار داشت: با مجموع مداخلات صورت گرفته روند شیوع بیماری در استان رو به کاهش است.
وی با اشاره به افزایش مختصری در تعداد موارد ابتلا و بستری های ناشی از این بیماری طی هفته گذشته در استان گفت: در صورت تداوم روند کاهشی تعداد موارد ابتلا به کرونا تا پایان هفته جاری، می توان به نزولی شدن روند بیماری در استان امیدوار بود.
وی در ادامه از فراهم شدن امکان انجام آزمایشات تشخیصی سویه امیکرون در استان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۲۰ کیت تشخیص سویه امیکرون در اختیار استان قرار گرفته است که از این تعداد، ۶۸ مورد برای تشخیص موارد مشکوک مورد استفاده قرار گرفته است.
راه اندازی وفعال نمودن آزمایشات آنفلوانزا در استان از دیگر خبرهای خوش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه بود.
جزایری با بیان اینکه هم اکنون واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۱۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی استان در حال انجام است افزود: حدود ۵۰ درصد این مراکز در دو شیف به مراجعین خدمت ارائه می نمایند.
وی گفت: در این راستا با راه اندازی ۲ مرکز تجمیعی جدید تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ از ۱۴ پایگاه به ۱۶ پایگاه افزایش یافت.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه درصد واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال در استان را ۹۲ درصد اعلام کرد و افزود: درصد دریافت کنندگان دز دوم واکسن در این گروه سنی ۷۸.۲ درصد می باشد.
جزایری درصد تزریق دز سوم واکسن در جمعیت بالای ۱۸ سال استان را ۱۶.۸ درصد اعلام کرد.
گفتنی است، جلسه کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با محوریت ارائه گزارشات کمیته های ۱۳ گانه دانشگاهی کرونا، بررسی وضعیت بیماری کرونا و امیکرون و واکسیناسیون کرونا و ارائه گزارش وضعیت آنفلوانزا دردفتر جلسات حوزه ریاست این دانشگاه تشکیل شد.

۴۶

نظر شما