شناسهٔ خبر: 51998882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با منطقه گرایی می‌توان بر فشار کشورهای غربی فائق آمد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: با منطقه گرایی غربی ها قادر به اعمال فشار بیشتر به ما نیستند، لذا باید سطح روابط منطقه ای مان را افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، گفت: دولت سیزدهم از همان زمان که آغاز به کار کرد در تلاش بود تا با سرلوحه قرار دادن تعاملات ، کاهش تنش‌های منطقه‌ای و حضور در پیمان های منطقه ای سطح تعاملات اقتصادی، سیاسی و امنیتی ما را بالاتر ببرد.

مقدمات سفر آقای ابراهیم رئیسی به روسیه در حال انجام است، در هر زمانی که مناسب باشد کرملین از تاریخ دقیق این سفر صحبت خواهد کرد، این ها را «دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در  نشست مطبوعاتی خود گفته است.

 پیش از این هم «کاظم جلالی» سفیر کشورمان در روسیه نیز اعلام کرده بود سال جدید میلادی درحالی آغاز می‌شود که روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال ارتقاست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرده بود که سفر رئیس جمهور به مسکو در چارچوب همکاری‌های ایران و روسیه و شامل ابعاد تجاری، اقتصادی و مذاکرات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی است.۱۷ آذر ماه نیز پوتین اعلام کرده بود او از رئیس‌جمهور کشورمان برای سفر به روسیه دعوت کرده و امیدوار است او این دیدار را بپذیرد و در اوایل سال آتی به مسکو سفر کند.

به گفته خورسند با توجه به منطقه گرایی می‌توان بر فشار کشورهای غربی فائق آمد. ما از تمام ظرفیت خود برای ارتباطات منطقه‌ای استفاده نکرده‌ایم . بنابراین باید سطح روابط منطقه‌ای خود را افزایش دهیم.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی هم در صفحه توئیتر خود نوشته بود که  «روابط عمیق اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم‌ها به نفع منطقه است»،

انتهای پیام/

 

نظر شما