شناسهٔ خبر: 51998542 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه و ارتقای ۲۲ سایت جدید در کوهرنگ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، از توسعه و ارتقای ۲۲ سایت جدید در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مرتضی بلالی با بیان اینکه فیبر نوری از سه مسیر مختلف در کوهرنگ در حال اجراست، گفت: مشکل اصلی برای ارتقای اینترنت در کوهرنگ نبود اعتبارات و تجهیزات لازم است.

برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان‌هایی که نسبت به مرکز استان، فاصله دوری دارند یا برخی روستاهایشان در مناطق صعب‌العبور و سخت‌گذر است مانند شهرستان کوهرنگ، اینترنت مناسبی ندارند.

بیشتر بخوانید

مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ گفت: روستا‌های گزستان، دزک دوآب‌صمصامی، شاه‌منصوری، قسمتی از منطقه بیرگان، قسمتی از بازفت، مازه سوخته، دهناش و قسمتی از روستا‌های دهستان موگویی مشکلات جدی در خصوص اینترنت دارد.

در حال حاضر اینترنت برخی از مناطق کوهرنگ به صورت رادیویی است و در بارندگی‌ها، اینترنت منطقه دچار مشکل و قطع و وصل می‌شود.

توسعه و ارتقای ۲۲ سایت جدید در کوهرنگ در حال انجام است و مردم روستا‌های نیاکان، محمدآباد، مورز، میان‌رودان، دهنو اولیا و سفلا، جمال‌آباد، کوشکا، صمصامی و قلعه کوشک از اینترنت ۴G بهره‌مند شدند.

تعداد زیادی از سایت‌ها از جمله سایت شاه‌منصوری و شهریاری در کوهرنگ ارتقا یافت و مردم از اینترنت ۳G و ۴G بهرمند هستند و تعدادی تا پایان امسال و مابقی نیز در سال ۱۴۰۱ مجهز به اینترنت پر سرعت می‌شوند.

انتهای پیام/ن

نظر شما