شناسهٔ خبر: 51994395 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دومین پویش مردمی «کودک سایبری»برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: سرپرست پلیس فتای استان زنجان از اجرای دومین پویش مردمی «کودک سایبری» توسط پلیس فتا در سطح کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این طرح راه‌های پیشگیری از آسیب‌های استفاده از شبکه‌های مجازی در میان کودکان است.

صاحب‌خبر -

سید احمد موسوی، سرپرست پلیس فتای استان زنجان در گفت‌ووگو با فارس اظهار داشت: دومین پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۵ دی‌ماه سال جاری به مدت یک هفته با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها در راستای ارتقای مهارت استفاده مؤثر خانواده‌ها از فضای مجازی، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری در سطح کشور اجرا خواهد شد.
 
سرپرست پلیس فتای استان زنجان پیرامون اهداف این طرح افزود: یکی از شکاف‌های ارتباطی میان والدین و کودک ایجاد محدودیت‌های شدید برای استفاده از فضای مجازی بر کودکان است.

موسوی با بیان اینکه محدودیت باعث حساسیت بیشتر کودکان و نوجوان می‌شود، افزود: برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید شیوه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد، بنابراین رفتار صحیح والدین و ارائه راهکارهایی که بهترین گزینه برای تصحیح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است‌، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آن‌ها می‌شود.
 
وی در ادامه بیان داشت: موضوعات مرتبط با کودکان برای اجرای پویش مردمی شامل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است.

انتهای پیام/2308

نظر شما