شناسهٔ خبر: 51988941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش کودکان سایبری در کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آغاز به کار پویش کودکان سایبری در استان گفت: این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی در برابر تهدیدهای فضای مجازی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیض اله احمدی روز شنبه در نشست خبری طرح پویش کودکان سایبری در یاسوج گفت: فرزند پروری در عصر حاضر به دانش، بینش و الزاماتی نیاز دارد ضمن آنکه خانواده ها با چالش هایی روبرو هستند.
وی افزود: مهمترین چالش امروز شکاف دیجیتال میان والدین و کودکان، ناآشنایی خانواده‌ها، مربیان و مدرسان با تهدیدهای فضای مجازی است که در این پویش به آنها توجه می شود.
سرهنگ احمدی گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتواهای آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدارهای پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته می شود.
به گفته سرهنگ احمدی در اجرای پویش کودکان سایبری هرروز به یک موضوع به شکل ویژه پرداخته می شود و محتوای مرتبط در اختیار جامعه قرار می گیرد.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)  استان افزود: والدین هم در این پویش کنترل نامحسوس کودکان را آموزش می‌بینند تا از  کلاهبرداری‌ها مصون بمانند.

وی گفت: افزایش سواد رسانه ای از موضوعاتی است که در این پویش بر ان تاکید می شود.

این پویش تا ۳۰ دی ماه در قالب برنامه های مختلف در بسترهای رسانه ای و مجازی فعالیت خواهد داشت.

نظر شما