شناسهٔ خبر: 51988197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برف و کولاک در نیمه شمالی و رعد و برق در نیمه جنوبی تهران

مدیر کل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی کولاک، برف، مه و یخبندان در ارتفاعات و احتمال رعدوبرق در مناطق جنوب و جنوب غربی پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد وضعیت جوی استان تهران تا ۵ روز آینده با توجه به گذر امواج بارشی به طور متناوب شاهد آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات توأم با برف، در نیمه شمالی استان باران توام با برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهیم بود.

وی گفت: برای امروز تا روز دوشنبه آسمان نیمه ابری همراه با وزش ملایم باد و در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات همراه با کولاک و برف پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران افزود: از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه با ادامه و تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران و برف برای اکثر مناطق استان و گاهی وزش باد شدید در مناطق جنوب و جنوب غربی و احتمال رعد و برق برای مناطق جنوب و جنوب غرب استان و همچنین بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات همراه با مه و یخبندان خواهد بود.

جلالی با بیان اینکه از بعد از ظهر سه‌شنبه به تدریج کاهش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است گفت: با توجه به نفوذ این سامانه با کاهش محسوس دما در استان همراه با یخبندان در نیمه شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. 

وی در ارتباط با میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: بیشترین بارندگی‌ها در ایستگاه‌های فیروزکوه، لواسان، شمیرانات، دماوند و آبعلی به ترتیب ۷/۵، ۶/۸، ۶/۶، ۴/۳ و ۴/۱ میلیمتر ثبت شده‌اند.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

نظر شما