شناسهٔ خبر: 51986425 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأکید بر توسعه آموزش حضوری درمدارس با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا

تهران- ایرنا- دفتر وزارتی آموزش و پرورش، با ارسال بخشنامه ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، بر توسعه آموزش های حضوری و ارائه آموزش و تدریس در محیط کلاس تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، بر اساس مصوبات شورای معاونان و تأکیدات وزیر آموزش و پرورش و در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دفتر وزارتی با ارسال بخشنامه ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، بر توسعه آموزش های حضوری در کلیه مدارس و  واحدهای آموزشی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و  بهره مندی از امکانات موجود مدرسه تأکید کرد.

بر اساس این بخشنامه؛ حضور مدیران، معاونان و سایر همکاران در مدرسه، طبق برنامه هفتگی الزامی است و آموزش و تدریس باید از محیط کلاس ارائه شود.

 رعایت جدول زمان بندی آموزش حوزه های یادگیری بر اساس برنامه درسی مصوب در این بخشنامه مورد تأکید است.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان براساس اطلس یادگیری  به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های یادگیری تداوم یافت.

تجربه ۲۰ ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش‌آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در برخی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مشکلات جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد کرده است، بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

در واقع وزارت آموزش و پرورش پس از گسترش واکسیناسیون عمومی و همچنین کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کردند که بر این اساس مدارس در مناطق روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

همچنین بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در ۱۵ آبان‌ماه و برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول در یکم آذرماه تعیین شد.

نظر شما