شناسهٔ خبر: 51986165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نجات جان پنج کوهنورد در ارتفاعات زرشک الموت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از نجات جان پنج کوهنورد گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از نجات جان پنج کوهنورد گرفتار در برف و کولاک با اقدام تیم واکنش سریع این جمعیت خبر داد.

 به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حکمت الله هاشمی روز شنبه با بیان این مطلب، افزود: به رغم هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ناپایداری شرایط جوی و احتمال بارش باران و برف در ارتفاعات و خودداری از کوهنوردی، گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک تیم کوهنوردی شامل دو زن و سه مرد در مسیر قله کافر میدان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی در ادامه افزود: بلافاصله پس از دریافت اولین گزارش، ۲ تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین جهت امدادرسانی به این منطقه اعزام شدند که پس از ۶ ساعت جست و جو در برف و کولاک موفق به نجات این کوهنوردان شده و آنها را به منطقه امن منتقل کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ضمن قدردانی از امدادگران،گفت: متاسفانه برخی از شهروندان و کوهنوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و با حضور در ارتفاعات و مناطق پر مخاطره جان خود و تیم های امدادی را به خطر می اندازند که با توجه به فصل زمستان امیدواریم بیشتر به این هشدارها توجه شود تا شاهد حادثه های تلخ نباشیم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما