شناسهٔ خبر: 51979662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛

پویش کودکان سایبری در مازندران آغاز بکار کرد

پویش کودکان سایبری از سوی پلیس فتا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای مراقبت از فرزندران در فضای مجازی از امروز در استان مازندران همزمان با سراسر کشور راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۲۵دی) در جمع خبرنگاران از آغاز پویش مردمی کودکان سایبری با همکای پلیس فتا در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و دیجیتال از نیازمندی‌های اساسی جامعه امروزی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این پویش  به منظور افزایش فرصت‌ها و کاهش خطرات آنلاین برای کودکان و خانواده‌ها راه اندازی شده، گفت: باید توجه داشت که توسعه اینترنت در جهان سن استفاده از فضای مجازی را بسیار پایین آورده است به طوری که از هر سه کاربر اینترنت در جهان یک نفر از آنها کودک می باشد لذا توسعه سواد دیجیتال برای کودکان از همان سنین پایین امری بسیار ضروری است و به آنها کمک میکند تا به دنبال محتوای مناسب در فضای مجازی باشند.

 

زارع افزود: استفاده از فضای مجازی می بایست متناسب با رشد سنی و عقلی کودکان باشد. و باید به صورت گام به گام مهارت ها را به کودکان برای ورود به این فضا آموزش داد تا والدین نگرانی از حضور وی در فضای مجازی نداشته باشند.

 

 

وی پویش کودکان سایبری که از امروز آغاز شده را در راستای ارتقا مهارت استفاده مؤثر خانواده‌ها از فضای مجازی، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان و ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرایم سایبری مهم دانست و گفت:  والدین می بایست در فضای مجازی همیشه یک قدم از فرزندان جلوتر باشند، درباره ی اینترنت و سایت های مورد علاقه فرزندان مطالعه کنند و راه های جدید ارتباطی را یاد بگیرند، با فرزندان در زمینه امنیت و اهمیت حفظ آن در فضای مجازی و اینترنت صحبت کنند. 

 


زارع خاطرنشان کرد: کودکانی درگیر اعتیاد به فضای مجازی و تلفن هوشمند می شوند که ارتباطاتشان با افراد و وسایل واقعی از بین برود پس زمانی می توانیم فرزندانمان را از فضای مجازی دور نگه داریم که در دنیای واقعی ارتباط نزدیکی با آنها داشته باشیم.

پایان پیام/286

نظر شما