شناسهٔ خبر: 51979237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

آژیر تالار بورس به صدا درآمد/ریزش ۴۲ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۴۲ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 25 دی) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 42 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 334 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 73، انرژی 3 با 65، رمپنا با 49، سپید با 39 و وبصادر با 30 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، غگل - گلوكوزان‌، بركت - گروه دارويي بركت، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي و آپ - آسان پرداخت پرشين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 22 دی) شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خود در هفته جاری با ریزش 193 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 334 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۰ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۴ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۵۹ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۵ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار  و ۷۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۴۹۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 22 دی نمادهای خودرو با 316، فملی با 99 و فولاد با 73 واحد افت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شبندر با 234، غکورش با 121، شپنا با 69 و آپ با 60 واحد رشد بیشنرین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 22 دی نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژی، شتران - پالايش نفت تهران و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 22 دی بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، مبین، شپدیس، کویر و انرژی۳ با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، شفن، شبندر و فملی بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 22 دی بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد ولملت (واسپاری ملت) با ۴.۹ درصد کاهش و پس از آن، نمادهای خنصیر، تایرا، شکلر و سغرب بود. همچنین نماد معاملاتی قزوین (کارخانجات قند قزوین) با ۵ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای آپ، سیمرغ، وایران و تکشا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۲ هزار و ۹۹۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما