شناسهٔ خبر: 51977158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سقوط محبوبیت حزب حاکم انگلیس درپی رسوایی‌های بوریس جانسون

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند به خاطر رسوایی‌های اخیر نخست وزیر انگلیس در اداره کشور و نیز همه گیری کرونا، محبوبیت حزب محافظه کار کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان - نظرسنجی ها نشان می دهد به دلیل عملکرد ضعیف بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار انگلیس در مدیریت وضعیت بحرانی کرونا و نیز برخی رسوایی‌های اخلاقی وی در ماه‌های اخیر حزب کارگر، اصلی ترین حزب رقیب محافظه کاران با بیش از ۱۰ درصد اختلاف از رقیب خود پیشی بگیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون در روز‌های اخیر از مجلس انگلیس و نیز دربار سلطنتی این کشور به دلیل برگزاری مهمانی‌های مفصل در زمان اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در محل اقامت خود در داونینگ استریت رسماً عذرخواهی کرد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط شرکت "ساوانتا کامرس" که در روز‌های پنجشنبه و جمعه صورت گرفته است حرب کارگر توانست ۴۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد این در حالیست که حزب محافظه کار طرفدار بوریس جانسون تنها ۳۲ درصد آرا را کسب کرد.

گفته می‌شود این بیشترین امتیاز کسب شده در نظرسنجی‌ها برای حزب کارگر از سال ۲۰۱۳ میلادی تا به امروز است. بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان استعفای بوریس جانسون از نخست وزیری انگلیس هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد بیش از ۶۶ درصد از طرفداران حزب محافظه کار و طرفداران بوریس جانسون هم اکنون طرفدار حزب رقیب یعنی حزب کارگر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما