شناسهٔ خبر: 51973345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انتقاد رئیسی به تبدیل قشم از کانون تولید به کانون واردات کالا

فارس نوشت:رییسی گفت: در مورد الحاق و انتزاع مناطقی از هرمزگان ممکن است خواسته‌هایی وجود داشته باشد اما در دستور کار دولت نیست.

صاحب‌خبر -

 سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری جمع‌بندی سفر استانی به هرمزگان که در جزیره قشم برگزار شد، عنوان داشت: خسارات زلزله و سیل اخیر در هرمزگان باید جبران شود تا کشاورزان و دامداران کار خود را ادامه دهند. امر امداد و بازسازی پیشرفت خوبی داشته که با تامین اعتبار، سرعت خواهد گرفت.

وی درباره توسعه جزایر نیز عنوان کرد: جزیره هرمز تا کنون نرفته بودم ولی از این جزیره بسیار شینده بودم و امروز بسیار تأسف خوردم چون دیدم که ظرفیت های بزرگ گردشگری دارد اما مردم آنجا از بیکاری گله مند بودند. این جزیره نمود ولایت پذیری و شهادت طلبی است و از مسائلی که ضرورت در هرمز انجام گیرد یک مرکز درمانی سریع است که یک مرکز مجهز درمانی به سرعت در آن ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: کمبود مسکن در هرمز نیز در قالب طرح یک میلیون مسکن در سال و 4 میلیون مسکن در 4 سال که حتما انجام شدنی است، پیگیری می شود تا نیاز حتمی این جزیره را به مسکن که حدود 300 تا 400 واحد است، رفع شود.

به گفته رییس جمهور، توسعه گردشگری در کل استان و بخصوص در این جزیره و فعال کردن گردشگری در جزیره هرمز و قشم ضروری است.

بیشتر بخوانید:

پایان جنجال در جنوب؛ تاکید رئیسی بر ممنوعیت صید ترال در خلیج فارس

رییسی خاطرنشان کرد: در بازدید مناطق اهل سنت نشین و شیعه نشین که با اتحاد کنار هم در حال زندگی هستند، دریافتم که خیلی کار شده و می‌تواند خیلی کار شود و این جزیره به عنوان منطقه آزاد قرار بود کانون تولید باشد نه کانون واردات کالا و لذا در مسیر توسعه این جزیره باید توجه به تولید در آن باشد که در کنار گردشگری دنبال خواهد شد و موانع آن برطرف خواهیم کرد تا این منطقه رشد بایسته خود را داشته باشد.

رییس جمهور با بیان این که یکی از مسائلی که در مورد هرمزگان باید تأکید کنم فرهنگ ریشه دار دینی و اسلامی و آداب و رسوم بسیار قوی در آن است، تصریح کرد: هر نوع توسعه باید با توجه به فرهنگ اصیل مردم این منطقه باشد و برش مهندسی فرهنگی تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌بایست با محوریت شورای فرهنگ عمومی این استان مورد عنایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مصوباتی در شورای اداری استان که شب گذشته برگزار شد، داشتیم که حتما باید اجرایی شود که هم همت مضاعف مدیران استان را می‌طلبد و هم رسانه‌ها به عنوان چشمان بینای جامعه برای تحقق آنها، مسائل را رصد کنند.

حضور رئیسی در روستاهای سیل زده و زلزله زده هرمزگان

رییس جمهور درباره پل خلیج فارس نیز گفت: این پروژه بین 15 تا 20 درصد کار شده و رها شده است و یک ضرورت است و باید حتما کار در آن راه بیفتد که نیاز به اعتباراتی دارد که برای منابع آن فکر کردیم و حتما فعال خواهد شد تا تجارت و تولید را در منطقه فعال کند. هم آقای استاندار باید دنبال کنند و هم مردم را در جریان پیشرفت امور بگذارند و اگر جایی انجام شد نیز شفاف به مردم بگویید و گیرهایی که رخ می‌دهد را به مردم بگویید که به اعتماد عمومی نیز کمک خواهد کرد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نگرانی مردم در ماجرای الحاق و انتزاع مناطقی از این استان نیز گفت: الان در دستور کار دولت چنین بحثی مطرح نیست و ممکن است خواسته‌هایی وجود داشته باشد ولی در دستور کار دولت نیست و این بحث قدیم مطرح بوده اما فعلا در دستور کار دولت نیست.

بیشتر بخوانید:

پایان جنجال در جنوب؛ تاکید رئیسی بر ممنوعیت صید ترال در خلیج فارس

21231

نظر شما