شناسهٔ خبر: 5196375 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکواندوی قهرمانی جهان؛

یعقوبی به نیمه نهایی رسید/ ایران در آستانه قهرمانی

تهران - ایرنا - تکواندوکار وزن منهای 63 کیلوگرم تیم مردان ایران مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی را کسب کرد تا مسیر تیم کشورمان برای رسیدن به عنوان قهرمانی هموار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابیسنک روسیه در حال برگزاری است.

براین اساس، ابوالفضل یعقوبی در نخستین گام با نتیجه 14 بر 10 داویلانی را شکست داد و در ادامه با غلبه بر اوهاید بیرکی از تونس گام به مرحله سوم گذاشت.

وی در ادامه راد تابت از اردن را 8 بر 3 مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم راه یافت.

یعقوبی برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر وزن سوم با ولادیمیر کیم روس رقابت کرد که در پایان راند دوم نماینده میزبان را با اختلاف 12 امتیاز شکست داد و با شایستگی گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

نماینده شایسته کشورمان برای راهیابی به فینال رقابتهای وزن سوم فردا دوشنبه باید با برنده دیدار فرانسه و بل‍ژیک مبارزه کند.

در این وزن نمایندگان روسیه و کره جنوبی که تا به این لحظه در رتبه های دوم و سوم جدول رده بندی قرار دارند از گردونه مسابقات کنار رفتند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان از سوی فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این تیم پیش از مسابقات امروز با 41 امتیاز بالاتر از روسیه و کره جنوبی قرار داشت و با صعود یعقوبی به نیمه نهایی و حدف نمایندگان روسیه و کره جنوبی، مسیر هوگوپوشان کشورمان برای کسب قهرمانی جهان هموار شد.

مهدی خدابخشی که از امیدهای اصلی تیم ملی تکواندوی ایران فردا دوشنبه کار خود را آغاز خواهد و نقش مهمی در رسیدن تیم ایران به جام قهرمانی خواهد داشت.

ورزشی(2)**3783**1379

نظر شما