شناسهٔ خبر: 51960778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه: ۴۰۰ رشته گرایش بزودی در حوزه علمیه ایجاد می شود / قرار است طلاب جدای از فقه و اصول در رشته‌های دیگر متخصص شوند

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز علما در اینجا گردهم آمده و از رئیس جمهوری تا مراجع مباحث خوبی مطرح کردند. تقاضای رئیس جمهوری تشکیل کارگروهی از سوی جامعه مدرسین در ارتباط با اجرای بحث عدالت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین ملکی در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد گفت: یکی از دستاوردهای این اجلاسیه هم اندیشی علما است. تأکید امام راحل هم این بود علما در کنار هم قرار بگیرند و در مورد حل مسائل جامعه فکر و نظر ارائه دهند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز هم شاهد هستیم این اتفاق افتاد و علما در اینجا گردهم آمده و از رئیس جمهوری تا مراجع مباحث خوبی مطرح کردند. تقاضای رئیس جمهوری تشکیل کارگروه از سوی جامعه مدرسین در ارتباط با اجرای بحث عدالت است.

وی بیان داشت: این همان مسئله مهمی است که اجلاسیه به دنبال تحقق آن در جامعه است و تلاش دارد این کار به جای خوبی ختم شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به حرکت تحولی در حوزه، گفت: این حرکت تحولی به وسیله درختواره رشته‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد. در این درختواره ۴۰۰ رشته گرایش، سرفصل‌ها وجود دارد و قرار است طلاب جدای از فقه و اصول در رشته‌های دیگر متخصص شوند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در ارتباط با بیانیه گام دوم هم کارهایی در حوزه شده که از جمله آماده شدن زیر ساخت‌ها همچون تدوین و تبیین است و در آینده نزدیک شاهد اجرا و عمل خواهیم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما