شناسهٔ خبر: 51955388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر نیرو خبر داد:

ساماندهی سد بردول پارسیان در دستور کار وزارت نیرو/ آب رسانی از دریا به پارسیان به زودی تامین اعتبار می شود

محرابیان از ساماندهی سد بردول خبر داد و گفت: کانال هدایت آب سد بردول در مدت یکسال مانده و تکمیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو پیش از ظهر امروز با حضور در پارسیان به به بررسی مشکلات این شهرستان پرداخت.

شیخ خنجی، امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان در ابتدای ورود وزیر نیرو به پارسیان، گفت: موضوع انتزاع و الحاق ۵ روستای غرب شهرستان پارسیان همواره نگرانی مردم را در پیش داشته است.

جباری، نماینده غرب هرمزگان در مجلس، به نگرانی مردم در راستای موضوع الحاق، گفت: موضوع الحاق ۵ روستای غرب پارسیان، مدنظر دولت نیست و اگر قرار باشد برای سرمایه گذاری ۵ روستای ما را جدا کنند این زیبا نیست.

جباری، نماینده غرب هرمزگان در مجلس، به نگرانی و خطرات سد بردول اشاره و عنوان کرد: سد بردول، در پایین دست آن رودهایی ساماندهی نشده وجود دارد که مردم را دچار ترس و نگرانی کرده است.

محرابیان با اشاره به وضعیت سردرگم سد بردول و اقدامات ناقص، گفت: معدن در اختیار صنایع انرژی بر قرار دهید و اداره کل آب منطقه ای هرمزگان طرح کانال هدایت آب را ابلاغ کند و در اسرع وقت اقدامات لازم در راستای اجرای طرح انجام شود.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس به بلاتکلیفی جاده پارسیان به ساحل اشاره و اظهار کرد: راه ارتباطی پارسیان به نوار ساحلی یکی از دغدغه های مردم شهرستان است که مرگ و میرهای زیادی رخ داده و خانواده هایی را داغدار کرده است.

کریمی، عضو شورای شهر پارسیان از معمای زمین های موات خبر داد و گفت: زمین های موات معمایی است که قابل حل است، زمین های مسکونی چگونه موات اعلام شده ؟ ظرفیت های قانونی زیاد و اراده ای لازم است تا بتوانیم مشکل موات را برطرف نماییم.

در بازدید از پل چک چک که از سیل سال ۹۸ تخریب شده و هیچ اقدامی در راستای تعمیر این پل انجام نشده است، نماینده غرب هرمزگان در مجلس، گفت: ما وارث خرابی گذشته هستیم.

محرابیان،در پایان سفر خود به پارسیان با بیان اینکه مردم دچار خسارات ناشی از سیل شده اند، گفت:  مهار آبها یکی از دغدغه های مردم بود که در این سفر  بیان شد که در اثر سیلاب های اخیر، مردم را دچار خساراتی کرده بود.

وی، به تصمیمات سفر خود اشاره و تاکید کرد:  یکی از تصمیمات ساماندهی رودخانه بردول است که قرار شد در مدت زمان یک سال به طور کامل انجام شود.

محرابیان به موضوع آب رسانی از دریا به پارسیان خبر داد و افزود: آب رسانی از دریا به پارسیان اعتبارات تکمیلی به زودی تامین می شود و برای پارسیان و روستاهای این مسیر با نهایی شدن اعتبار در حداقل زمان، شاهد تکمیل خط احداث آب شیرین کن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما