شناسهٔ خبر: 51951702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس جمهور در ارتباط زنده با اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد:

عدالت، مساله محوری اسلام و انقلاب اسلامی است/آغاز سیر نزولی تورم

آیت الله رئیسی، با تاکید بر اینکه عدالت، مساله محوری اسلام و انقلاب اسلامی است گفت: مساله تورم مردم و علما را نگران کرده است اما سیر نزولی تورم آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در سفر استانی هرمزگان به سر می‌برد امروز در ارتباط زنده با دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با گرامیداشت یاد و خاطره علمایی که به رحمت خدا رفته‌اند، از نقش آفرینی آنها تجلیل کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به کمک علما و حوزه های علمیه نیاز مبرم دارد عنوان کرد: امروز وظیفه همه ما و شما وظیفه سنگینی است و آنچه اقتضای انقلاب شکوهمند اسلامی و نوزدهم دی ماه برخاسته از حوزه علمیه به عنوان قلب انقلاب اسلامی است.

 


وی  مساله تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان این که این مساله در اولویت دولت قرار گرفته است؛ گفت: در این زمینه تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده و خدا را شاکریم که سیر نزولی تورم آغاز شده است.

 


آیت الله رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله یزدی و دیگر علمای فقید و با تجلیل از مقام آنان خاطرنشان کرد: رسالت و نقش حساس و مهم علما در انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه مبدا و خاستگاه انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: دین باید در عرصه زندگی اجرا شود، در این عرصه اجتهاد تمدن ساز می‌تواند مبتنی بر مبانی غنی ما بسیاری از سوالاتی که در جامعه وجود دارد را پاسخ دهد.

 


رئیس جمهور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به عنوان حامی نظام باید همواره دغدغه انقلاب و پیشرفت امور را داشته باشند گفت: شناخت نیاز جامعه، آمادگی برای نقش آفرینی برای رفع نیازهای جامعه دو وظیفه سنگین علما و حوزویان است و ایشان نمی توانند نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشند.

 


وی افزود: بزرگان و علمای ما برای این که علم دین برپا بماند در این مسیر هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند، بدون شک عدالت، مساله محوری دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است و همه باید به دنبال آن باشیم.

 

رئیس جمهور عنوان کرد: علمای بزرگ ما بر اساس میثاق علم و اقامه عدالت و مبارزه با فساد که با خدای خود بسته‌اند، باید خود را برای چنین نقش آفرینی آماده کنند.

 


وی بیان کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و کارهای زیادی انجام شده که باید نسبت به آن قدردان بود، اما باز هم عقب ماندگی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد به خصوص در حوزه اقتصاد کاستی‌هایی داریم.

 

آیت الله رئیسی اظهار کرد: اگر به فرمایشات امام و رهبری عمل می‌شد وضع ما بهتر از این بود، در بستر گام دوم انقلاب و بیانیه که هم کاستی‌ها و هم افق‌ها روشن شده باید بیش از پیش تلاش کنیم.

 


وی تصریح کرد:از جامعه محترم مدرسین به عنوان نهادی اثرگذار و علمای محترم و حوزه‌های علمیه می‌خواهیم نسبت به این حرکت که همه باید در آن سهیم باشیم نقش آفرین باشند.

 


رئیس جمهور عنوان کرد: همه تلاش ما در دولت این است که عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و در این مسیر به نظرات حوزه‌های علمیه و ارشاد علما نیاز داریم.

 


وی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌توانند اتاق فکر دولت باشد، به دولت کمک کنند و پشتیبانی نمایند تا بتوانیم کارها را به سامان برسانیم.

 

آیت الله رئیسی همچنین در مورد مهم ترین اولویت های دولت خاطرنشان کرد: مساله مهم و اولویت دار دولت شیوع کرونا بود، در نخستین روزهایی که دولت را تحویل گرفتیم هفتصد خانواده داغدار عزیزان شأن می‌شدند، اما به لطف خدا آمار تلفات کرونا کاهش پیدا کرده است که از الطاف الهی به شمار می رود.

 


وی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه ها نیز وضعیت کالاهای اساسی بود که امروز ذخایر کالای ما در وضعیت بسیار خوب و اطمینان بخش است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین مساله بودجه و اعتبارات در کشور را داشتیم که برخی تصور می‌کردند ما نمی‌توانیم منابع خود را تأمین کنیم که به لطف خدا هم صادرات نفتی و هم غیر نفتی را دنبال می‌کنیم.

 

وی ادامه داد:میزان صادرات نفتی ما خوب است و ما در این زمینه نگران نیستیم، اگر چه تهدیدها و تحریم‌هایی وجود دارد اما تلاش زیادی در دو جبهه خنثی سازی و هم رفع تحریم‌ها صورت می گیرد و همه این مسائل کشور را عزت مندانه دنبال می‌کنیم.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: صادرات غیر نفتی ما بیش از چهل درصد افزایش یافته است و درصدد برگشت منابع به خزانه هستیم و جای نگرانی در مورد ذخایر ارزی و ریالی وجود ندارد.

 


وی تاکید کرد: دشمن همواره به دنبال ناامید سازی مردم است، اما ما در عمل و اجرا تلاش می کنیم مردم را امیدوار کنیم؛ قطعا  شما علمای محترم هم کمک و دعا خواهید کرد.

 


رئیس جمهور در بخش پایانی متذکر شد: امیدواریم که با کمک علمای اعلام و حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، دولت بتواند در مسیر رفع مشکلات بهتر از قبل عمل کند؛ تعیین حجت اسلام والمسلمین تقوی و حاج ابوالقاسم دولابی در جهت تسهیل ارتباطات دولت با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه،منحصر به این بزرگواران نخواهد بود و ارتباطات دیگری را دنبال می کنیم.

 

 

پایان پیام/414

نظر شما