شناسهٔ خبر: 51948443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به گزارش گلز

سوپرجام ایتالیا و اسپانیا؛ پیروزی اینتر، برتری رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

دیدار سوپرجام فوتبال ایتالیا با قهرمانی تیم اینتر به پایان رسید. در مسابقات سوپرجام اسپانیا نیز تیم فوتبال رئال مادرید به فینال راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گلز، سی و چهارمین دیدار سوپرجام فوتبال ایتالیا (سوپرکوپا ایتالیانا ۲۰۲۱) بامداد امروز با قهرمانی تیم اینتر به پایان رسید.

سوپرجام ایتالیا و اسپانیا؛ پیروزی اینتر، برتری رئال مادرید در ال کلاسیکو

در این دیدار که در استادیوم سن سیرو در شهر میلان برگزار شد، تیم اینتر - قهرمان فصل قبل سری آ - در مصاف با تیم یوونتوس - قهرمان فصل قبل جام حذفی یا کوپا ایتالیا و مدافع عنوان قهرمانی سوپرجام، در وقت اضافه، ۲ – ۱ به برتری رسید و قهرمان شد.

ابتدا، وستون مک کنی در دقیقه ۲۵ تیم یوونتوس را پیش انداخت؛ اما در ادامه، تیم اینتر توسط لوتارو مارتینس مهاجم گلزنی آرژانتینی در دقیقه ۳۵ (پنالتی) کار را به تساوی کشاند. در وقت اضافه آلکسیس سانچس مهاجم شیلیایی که در نیمه دوم جانشین مارتینس شده بود در دقیقه ۱ + ۱۲۰ گل برتری اینتر را به ثمر رساند.

سوپرجام ایتالیا و اسپانیا؛ پیروزی اینتر، برتری رئال مادرید در ال کلاسیکو

مصاف این دو تیم داربی ایتالیا موسوم به دِربی دِایتالیا نیز محسوب می‌شود. در تاریخ داربی ایتالیا که از سال ۱۹۰۹ سابقه برگزاری دارد، دو تیم اینتر و یووه تا کنون ۲۵۷ بار در رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفته اند که تیم یوونتوس ۱۱۴ بار و اینتر ۷۹ بار به پیروزی رسیده اند. در این بازی‌ها یووه ۳۶۵ گل و اینتر ۳۳۱ گل به ثمر رسانده اند. برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۵ این داربی در سوپرجام ایتالیا برگزار شد. در آن سال اینتر در وقت اضافه با یک گل برنده شده بود.

- در دوره قبل در سال ۲۰۲۰ تیم یوونتوس با برتری ۲ - ۰ بر ناپولی قهرمان شد. یوونتوس ۹ بار در سال‌های ۱۹۹۵، ۹۷، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ قهرمان سوپرکوپا ایتالیانا شده است و این تیم بار برای دهمین بار پیاپی در این دیدار حاضر شد. تیم اینتر نیز برای دهمین بار و برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۱ در سوپرجام شرکت کرد. نر آتسوری‌ها تا کنون ۶ بار در سال‌های ۱۹۸۹، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۲۱ قهرمان و ۴ بار نایب قهرمان شده اند.
--
تا کنون دیدار سوپرجام ایتالیا ۱۰ بار در خارج از خاک این کشور برگزار شد. دیدار سوپرجام ایتالیا سال ۲۰۰۲ در طرابلس لیبی، ۲۰۰۳ در ایست راترفورد آمریکا، سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در پکن چین، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در دوحه قطر، سال ۲۰۱۵ در شانگ‌های چین و سال ۲۰۱۸ در جده و ۲۰۱۹ در ریاض عربستان برگزار شده است.
--
در تاریخ سوپرجام ایتالیا که از سال ۱۹۸۸ سابقه برگزاری دارد، تیم یوونتوس با ۹ قهرمانی از ۱۷ حضور رکورد دار است و میلان با ۷ قهرمانی از ۱۱ حضور در رده دوم و اینتر با ۶ قهرمانی از ۹ حضور سوم هستند. تیم لاتسیو با ۵ قهرمانی از ۸ حضور چهارم است.

سوپرجام اسپانیا ۲۰۲۱/ تجربه برگ برنده رئال مادرید در ال کلاسیکو

رقابت‌های سوپرجام اسپانیا – موسوم به سوپرکوپا ۲۲ – ۲۰۲۱، شب گذشته در ریاض عربستان آغاز شد و تیم رئال مادرید با برتری در داربی سنتی ال کلاسیکو به فینال راه یافت.

سوپرجام ایتالیا و اسپانیا؛ پیروزی اینتر، برتری رئال مادرید در ال کلاسیکو

نتایج و برنامه مسابقات به این شرح است:
رئال مادرید ۳ – ۲ بارسلونا (وقت اضافه)
برای رئال مادرید وینیسیوس ژونیور در دقیقه ۲۵، کریم بن زما ۷۲ و فدریکو والورده ۹۸ گلزنی کردند و گل‌های بارسا را لوک دی یونخ ۴۱ و آنسو فاتی ۸۳ وارد دروازه حریف کردند.

سوپرجام ایتالیا و اسپانیا؛ پیروزی اینتر، برتری رئال مادرید در ال کلاسیکو

- در تاریخ داربی اسپانیا که از سال ۱۹۰۲ سابقه برگزاری دارد، دو تیم تا کنون ۲۸۱ بار به مصاف هم رفته اند که رئال مادرید ۱۰۳ بار و بارسلونا ۱۱۵ بار به پیروزی رسیده اند. در این بازی‌ها بارسلونا ۴۸۷ گل و رئال ۴۵۸ گل به ثمر رسانده اند. در تاریخ این داربی سرخیو راموس مدافع اسپانیایی رئال مادرید با حضور در ۴۵ دیدار و لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با زدن ۲۶ گل رکورد دار هستند.

برنامه – پنجشنبه ۲۳ دی:
آتلتیکو مادرید – آتلتیک بیلبائو (قهرمان دوره قبل)
دیدار فینال یکشنبه ۲۶ دی برگزار خواهد شد.
در تاریخ سوپرجام اسپانیا که از سال ۱۹۴۰ سابقه برگزاری دارد و از سال ۲۰۲۰ با حضور ۴ تیم برگزار می‌شود، تیم بارسلونا با ۱۳ قهرمانی از ۲۵ حضور رکورد دار است و تیم‌های رئال مادرید با ۱۱ قهرمانی از ۱۷ حضور دوم، آتلتیک بیلبائو با ۳ قهرمانی از ۶ حضور سوم و دپورتیوو لاکرونیا با ۳ قهرمانی از هر ۳ حضور خود چهارم هستند.

نظر شما