شناسهٔ خبر: 51939423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئله اسرا در راس اولویت‌های حماس است

خبرگزاری صداوسیما

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ اعلام کرد مسئله اسرای فلسطینی در صدر اولویت‌های ملت فلسطین است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اسماعیل هنیه بر آمادگی مقاومت برای هر اقدامی جهت پایان دادن به رنج‌های اسرای فلسطینی تاکید کرد. حماس همچنین به مقامات اشغالگر درباره ادامه سیاست بی توجهی به نیاز‌های درمانی اسیر ناصر ابوحمید که حال وی به شدت وخیم شده است، هشدار داد.

<div id="video-display-embed-code_7502784"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3332415/7502784?width=350&height=250"></script></div>

مریم نصار گزارشگر شبکه گفت: مقاومت فلسطین پیام هشدارآمیز جدیدی درباره اسرای فلسطینی و ادامه سیاست بازداشت اداری و بی توجهی به نیاز‌های درمانی آن‌ها در زندان ها، برای مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل ارسال و بر اولویت این مسئله برای خود و ملت فلسطین تاکید کرد.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش بر آمادگی مقاومت برای انجام هر کاری جهت پایان دادن به مشکلات اسرای فلسطینی تاکید کرد و در مصاحبه‌ای با شبکه العالم گفت نبرد معده‌های خالی یکی از نماد‌های مبارزه با رژیم اسرائیل است که با پیروزی‌هایی علیه اشغالگران نیز همراه بوده است. وی همچنین رژیم اشغالگر را مسئول هرگونه اتفاق ناگواری دانست که ممکن است برای اسیر ناصر ابوحمید بیفتد.
هنیه گفت: دشمن مسئول هر اتفاقی است که امکان دارد برای این اسیر قهرمان بیفتد. ما برای هر کاری جهت پایان دادن به فجایعی که اسرای ما در زندان‌های رژیم اشغالگر با آن روبرو هستند آماده ایم.
در ادامه گزارش آمده است: حماس همچنین حمایت خود را از همه اسرایی که وارد نبرد معده‌های خالی شده اند اعلام کرد و ادامه بی توجه درمانی به اسیر ابوحمید را جنایتی دانست که ماهیت سادیستی رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد و درباره عواقب ادامه این سیاست که باعث وخامت حال ابوحمید شده و زندگی وی را به خطر انداخته است هشدار داد.
گزارشگر ادامه داد: این در حالیست که بازداشت شدگان اداری در زندان‌های رژیم اشغالگر همچنان به تحریم دادگاه‌های این رژیم ادامه می‌دهند تا این رژیم به سیاست بازداشت‌های اداری پایان دهد. اسرای فلسطینی تحریم دادگاه‌ها را با شعار ”شعار ما آزادی است“ و در پی تصمیم جمعی که اول این ماه اتخاذ کردند انجام می‌دهند. اسرا بر اساس این تصمیم اعلام کردند هرگونه اقدام رژیم اشغالگر در خصوص بازداشت اداری را به کلی تحریم می‌کنند.
رژیم اشغالگر حدود پانصد فلسطینی از جمله چهار نوجوان و یک زن را تحت بازداشت اداری قرار داده است. حدود چهار هزار و ششصد اسیر فلسطینی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند. اسیر هشام ابوهواش علیه بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرد و در نهایت پس از حدود ۱۴۰ روز اعتصاب غذا به پیروزی رسید. وی در طول مدت اعتصاب غذا به صورت پی در پی بیهوش می‌شد و نزدیک بود جان خود را از دست بدهد و قرار شده است فوریه آینده آزاد شود.

نظر شما