شناسهٔ خبر: 51930741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

آرژانتین:حضور محسن رضایی در نیکاراگوئه توهین به قربانیان حمله تروریستی ۱۹۹۴ بوینس‌آیرس بود

محسن رضایی دیروز به نمایندگی از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه شرکت کرد. یوسف نوری در دولت سیزدهم به عنوان وزیر اموزش و پرورش مشغول به فعالیت است. او در هیات امنای سازمان دانش آموزی و مرکز آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در سمت رییس، انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی  معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری شامگاه دوشنبه به وقت محلی با حضور در میدان انقلاب ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور حضور یافت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بدو ورود به این مراسم از سوی دانیل اورتگا رئیس جمهور این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

محسن رضایی,مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه

آقای رضایی در حاشیه این مراسم با برخی سران و مقامات عالی رتبه کشورهای شرکت کننده دیدار و گفتگو کرد. 

در این مراسم که علاوه بر معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان، روسای جمهور کوبا و ونزوئلا و مقامات عالیرتبه و سفرای دیگر کشورها نیز حضور داشتند، دانیل اورتگا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه سوگند یاد کرد.

ادعای آرژانتین:حضور محسن رضایی در نیکاراگوئه توهین به قربانیان حمله تروریستی ۱۹۹۴ بوینس‌آیرس بود

وزارت خارجه آرژانتین با اشاره به نقش محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس‌جمهوری اسلامی ایران، در بمب‌گذاری مرکز یهودیان در بوینس‌آیرس در سال ۱۹۹۴، حضور رضایی را در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رییس‌جمهوری نیکاراگوئه، «توهین به عدالت در آرژانتین و قربانیان این حمله تروریستی» خواند

 اتهامات مربوطه علیه مقامات ایرانی در حالی مطرح می‌شود که هیچگونه سند و مدرکی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه وجود ندارد و تهران همواره این اتهامات را رد کرده است.

نظر شما