شناسهٔ خبر: 51919820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ورزش: کاهش فرصت سه ماهه استیناف به ۵ روز

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع حذف نمایندگان ایران از ACL (لیگ قهرمانان آسیا) گفت: فرصت سه ماهه استیناف برای ارسال مدارک پرسپولیس و استقلال، یکباره به ۵ روز کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، حمید سجادی پس از نشست کمیسیون فرهنگی مجلس درباره علت حذف نمایندگان ایران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه درباره ترک فعل‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته بحث‌هایی مطرح شد که نمایندگان، بسیار بهتر از ما در جریان ریز ماجرا‌های رخ داده طی سالیان گذشته بودند.

 

وزیر ورزش: کاهش فرصت سه ماهه استیناف به ۵ روز

 

وی با بیان اینکه هنوز ۵ روز دیگر برای دفاع از دو تیم استقلال و پرسپولیس وجود دارد، افزود: در نشست امروز دفاعیه‌ای که برای AFC آماده شده به نمایندگان نیز ارائه شد.

سجادی ادامه داد: با توجه به اینکه AFC حق اعتراض را برای دو باشگاه قائل شده است در تلاش هستیم پاسخ صریح و سریعی برای AFC آماده کنیم، اما برای من و همچنین مسئول هر دو باشگاه این سوال مطرح است که اگر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نمایندگی از AFC دارد و به فدراسیون فوتبال مجوز داده شده که کمیته بدوی مسئول رسیدگی به این پرونده باشد، چرا از داخل این چنین اقدام شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: استیناف فرصت سه ماهه به دو باشگاه داده است و در حالی که ما در حال جمع آوری مدارک و مستندات بودیم، به یکباره عنوان شد شما فقط ۵ روز فرصت برای ارسال مدارک دارید که همه ما با اعلام این خبر شوکه شدیم.

سجادی با بیان اینکه رابط ایران با AFC فدراسیون فوتبال است، اضافه کرد: در این رابطه تکالیفی را از سال ۲۰۱۶ همواره به آینده حواله داده‌ایم و همین سهل‌انگاری موجب شده تا ظرف ۳- ۴ ماه گذشته توان و تمرکز زیادی از ما گرفته شود برای تکمیل مدارک و واگذاری دو باشگاه.

وی ادامه داد: دورخیز واگذاری دو باشگاه و ورود هر دو باشگاه به بورس آغاز شده و فرآیند خصوصی‌سازی از اواخر دی ماه طبق نامه‌ای که به AFC ارسال شده، شروع می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور از همه توان دولت استفاده شد تا دو تیم استقلال و پرسپولیس در آسیا حفظ شوند و ما حرف حق خود را عنوان خواهیم کرد که حداقل در ۳ الی ۴ ماه اخیر به تمام وظایفی که بر عهده ما بوده عمل شده است.

سجادی یادآور شد: مهلت سه ماهه‌ای که برای تکمیل مدارک در نظر گرفته شده بود، پایان دی ماه به پایان می‌رسد و این مهلت را استینافی که متعلق به فدراسیون فوتبال است، داده بود. فدراسیون فوتبال نیز رابط فوتبال ایران با AFC است و AFC نیز زیر نظر فیفا قرار دارد، لذا ما کاملاً بر مدار قانون عمل کرده‌ایم، اما نمی‌دانیم چه دستی در کار است که به یکباره چنین موضوعی روی می‌دهد.

اهمال کاری در موضوع استقلال و پرسپولیس
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از جام باشگاه‌های آسیا گفت: متاسفانه در این باره اهمال کاری، سستی یا کاهلی صورت گرفته است.
آقای سجادی در حاشیه جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تیم‌های پرسپولیس و استقلال در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: نمایندگان عضو کمیسیون بهتر از ما درباره تک تک اهمال کاری‌ها، سستی‌ها و کاهلی‌های صورت گرفته به صورت مستدل نظرات خود را بیان کردند و ما نیز به صورت کاملا جدی پیگیر حقوق دو باشگاه خواهیم بود.
وی افزود: بالاخره رابط ما با بیرون از کشور در حوزه فوتبال، فدراسیون فوتبال است و هنوز درباره این ترک فعل‌ها پاسخی به ما نداده اند.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۶ تاکنون با توجه به برخی درخواست‌ها در خصوص وضعیت فوتبال شرایط به صورت مجوز موقت یا مهلت موقت ادامه پیدا کرده است و ما در داخل چندان قوانین حقوقی مرتبط با فوتبال را جدی نگرفته ایم.
وی اضافه کرد: البته ما در خصوص وضعیت استقلال پرسپولیس سه تا چهار ماه فرصت داشتیم که ناگهان دو هفته قبل اعلام کردند که مهلت شما رو به پایان است و ما پیگیر این هستیم که چگونه بدون اطلاع در حالی که فرآیند کار‌ها در حال تکمیل بود ناگهان از پایان مهلت سخن گفتند.
اقای سجادی افزود: هنوز در این زمینه ابهامات و سوالات زیادی برای ما مطرح است اگر چه هنوز ۵ روز فرصت داریم و در وزارتخانه، کارشناسان حقوقی به صورت جدی و مستمر در حال پیگیری این مسئله و پاسخ به پرسش‌ها هستند تا حق این دو باشگاه تضییع نشود.
وی درباره استمرار چنین مشکلی برای تیم ملی فوتبال در عرصه جهانی نیز گفت: این‌ها شایعاتی است که به آن پرداخته می‌شود و ما نگرانی نداریم، اما در عین حال کاملا پیگیر هستیم تا از داخل کشور برای بیرون ضعف‌ها یا نقایص احتمالی بوجود نیاید.
وزیر ورزش ادامه داد: ما اکنون در حال فراهم آوردن مقدمات واگذاری دو باشگاه بر اساس قانون و شرایط بورس هستیم و در این باره به صورت جدی اقداماتمان را پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما