شناسهٔ خبر: 5191529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران اعلام کرد:

استیضاح احتمالی قالیباف با محور هتل اسپیناس

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح سوال از شهردار پایتخت در مورد تخلفات هتل اسپیناس دو گفت: در صورتیکه جواب قانع کننده نباشد با جلب رضایت یک سوم اعضای شورا شهردار تهران استیضاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالفضل قناعتی روز یکشنبه در نشست خبری خود در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخلفات هتل اسپیناس دو که بهمن ماه سال گذشته نیز تذکراتی در این مورد داده بود خاطرنشان کرد: این هتل دارای اضافه بنا است و شهردار تهران در مورد این تخلف نامه را امضا و به کمیسیون ماده 100 انتقال داده است.

وی افزود: پاسخ شهردارتهران به تذکر من قانع کنند نبوده لذا طرح سوال از شهردار تهران را در نامه ای کتبی به رییس شورا تحویل دادم.

قناعتی با بیان اینکه سه روز از زمان ارسال نامه به شهردار تهران گذشته است گفت: شهردار تهران از زمان دریافت نامه به مدت 10 روز مهلت دارد تا نسبت به پاسخگویی نامه اقدام کند.

قناعتی تصریح کرد: در صورتی که پاسخ به سوال قانع کننده نباشد با جلب نظر و امضای یک سوم اعضای شورا کار شهردار به استیضاح خواهد کشید.

عضو هیات رییسه شورا اسلامی تهران خاطرنشان کرد: اگر برخی از اعضا در این مورد با من همراهی نکنند فهرست اسامی آنان را در رسانه های عمومی اعلام خواهم کرد.

قناعتی با بیان اینکه یک سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران موافق استیضاح شهردار هستند، تصریح کرد: در صورت همراهی نشدن از سوی همکاران، من به تنهایی وظیفه خود را به عنوان نماینده مردم به انجام می رسانم و در این زمینه از مردم کمک خواهم گرفت.

وی تاکید کرد: 31 عضو شورا وجدان کاری دارند و باید بر حسب وجدان و وظیفه در این خصوص اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران می تواند براساس مستندات به سوالات پاسخ دهد، ولی این پاسخ ها باید قانونی باشد.

وی با اشاره به اینکه حرف هایش مستند است، افزود: منتظر ارائه مدارک قانونی شهردار هستم و اگر مدارک من اشتباه باشد در مقابل رسانه ها از مردم عذرخواهی خواهم کرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: من نه تنها با فعالیت های فرهنگی، گردشگری، سرمایه گذاری،

اشتغالزایی و اقتصادی مخالف نیستم، بلکه از این گونه فعالیت ها بطور کامل حمایت نیز می کنم.

وی افزود: گرچه این نوع فعالیت ها از جمله فعالیت های گردشگری باید در چارچوب قانون انجام شود تا بتوان از آن دفاع کرد و درصورتی که برخلاف قانون باشد با آن برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین به سخنرانی شهردار تهران در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی گل و گیاه اشاره کرد و یادآور شد: شهردار تهران بعد از تذکر سال گذشته، نامه ای را در خصوص تخلف طبقه 20 هتل اسپیناس به کمیسیون ماده 100 ارسال کرد.

وی گفت: قالیباف با ارسال این نامه یک تخلف را در این پروژه تایید کرده است، اما در مقابل افکار عمومی، این پروژه را بدون تخلف اعلام می کند که این کار درست نیست.

قناعتی با بیان اینکه کارمندان شهرداری تهران باید به درستی اطلاع رسانی کنند، تاکید کرد: همه باید در اظهار نظر های خود دقت بیشتری به خرج دهند.

وی در خصوص فرآیند پروژه اسپیناس خاطر نشان کرد: این پروژه در سال 87 اولین رای کمیسیون ماده 5 را برای احداث هشت طبقه و بعد از آن با درخواست شهردار منطقه دو، 18 طبقه با 30 درصد اشتغال بر روی سطح را گرفته است.

وی افزود: شهردار منطقه دو با برگزاری نشست کمیسیون شهرسازی و معماری یک طبقه اضافه را اجرایی کرده است و بعد از آن حتی بدون حضور اعضای این کمیسیون دو طبقه اضافه نیز مجوز داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مجموعه تجاری و استخر در طبقه 20 این هتل نیز گفت: این طبقه مورد اعتراض شهردار تهران نیز بوده است اما در افکار عمومی به شکل دیگری بیان شد.

وی همچنین به تخلف پلاک ثبتی پروژه بهرود اشاره و گفت: در زمان بازدید متوجه شدیم تابلویی با پلاکی مربوط به خانه دو طبقه در منطقه ای دیگر نصب شده است که پس از تذکر این مورد رفع شد.

قناعتی خاطر نشان کرد: شهردارمنطقه دو مرتکب تخلف شده ولی به جای عزل در منطقه دیگری به مسولیت خود ادامه داده است، سئوال اینجاست که در صورت تکرار تخلف درمنطقه جدید، چه کسی پاسخگوست.

وی افزود: به جای جابه جایی افراد باید متخلفان را از مسولیت خلع کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخلف شهردار منطقه دو کاملا آشکار است، تصریح کرد: مالک در جای خود باید پاسخگو باشد، اما شهردار بدون اجازه مجوزهایی را برای ادامه کار صادر کرده است.

وی با بیان اینکه نظر کارشناسی و تحقیقاتی تخلفات را نشان می دهد، گفت: این موضوع از سوی افکار عمومی پیگیری می شود و مهندسین شهر می توانند کاملا در این خصوص تحقیق کنند.

قناعتی خاطر نشان کرد: باید با متخلفان در شهر تهران برخورد شود زیرا با ادامه تخلفات، ذهن مردم در مورد قانون دچار خدشه می شود.

وی درباره مشکلات دیگر این هتل نیز خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به آتش نشانی نیز در این هتل رعایت نشده است و دو لیست بازرسی تایید شده آتش نشانی را این هتل ندارد.

وی همچنین با تشکر از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در شهر تهران تاکید کرد: پاساژ علاالدین با حدود 900 واحد مغازه و ایجاد اشتغال برای چهارهزار شهروند به محض محرز شدن تخلفات درخصوص طبقه اضافه، برخورد جدی با آن شد.

تهرام/7561//1871

نظر شما