شناسهٔ خبر: 5191422 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفت‌وگو با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما

صداوسیما نقدهای منصفانه را می‌پذیرد

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما می‌گوید، روابط عمومی این سازمان چه در عرصه درون سازمانی و چه در عرصه برون‌سازمانی باید ارتباطات وسیعی داشته باشد؛ بنابراین وظایف و فعالیت‌هایش نسبت به سایر سازمان‌ها دو چندان است.

صاحب‌خبر -

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما می‌گوید، روابط عمومی این سازمان چه در عرصه درون سازمانی و چه در عرصه برون‌سازمانی باید ارتباطات وسیعی داشته باشد؛ بنابراین وظایف و فعالیت‌هایش نسبت به سایر سازمان‌ها دو چندان است.

داوود نعمتی انارکی در روز ارتباطات و روابط عمومی در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا شرکت کرد و گفت: روابط عمومی صداوسیما از یک نقش و اهمیت بالایی برخوردار است؛ به دلیل اینکه صداوسیما تنها سازمانی است که به نوعی با کل جامعه در ارتباط است؛ یعنی همه تولیدات این سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به تبع آن روابط عمومی نیز نقش و وظایفش اهمیت بسزایی پیدا می‌کند و اینکه به نوعی می‌تواند زمینه ارتباطی لازم را با مخاطبان برقرار کند. اعم از اطلاعات، از تولیدات‌، دریافت نظرات مردم و پردازش و انعکاس آن که از تولیدات این سازمان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت روابط عمومی سازمان‌ صداوسیما در دوره جدید به چه صورت خواهد بود‌؟ عنوان کرد: هدف روابط عمومی این است که فعالیت‌هایش در چند حوزه گسترش پیدا کند‌. حوزه امور مخاطبان یکی از اهداف روابط عمومی است که پیش‌بینی می‌کنیم با برنامه‌هایی که مورد نظر است شرایط ارتباط مخاطبان را با سازمان بیشتر کنیم. در این زمینه قرار است از ابزارهای ارتباطی بیشتری استفاده کنیم.

نعمتی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم باشگاه امور مخاطبان را از طریق فضای مجازی راه‌اندازی کنیم و هرچه دریافت نظرات مخاطبان را بیشتر کنیم بهتر می‌توانیم آن را به سازندگان انعکاس دهیم تا مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود گفت: بخش دیگری که قرار است در روابط عمومی سازمان صداوسیما تقویت کنیم بخش اطلاع‌رسانی به رسانه‌های دیگر است. باورمان بر این است که صداوسیما به عنوان یک رسانه می‌تواند از رسانه‌های دیگر استفاده کند برای اینکه سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را به اطلاع رسانه‌ها برساند.

او سپس با اشاره به تغییر و تحولاتی که در حوزه روابط عمومی سازمان صداوسیما و به نوعی حذف بخش‌هایی از روابط عمومی‌ها در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صورت گرفت،‌ یادآور شد: با این کار به نوعی این وظایف بر دوش روابط عمومی کل سازمان صدا و سیما گذاشته شد و ما نیز توانستیم وضعیت را کنترل کنیم و نیازهای رسانه را برطرف کنیم؛ یعنی اجازه ندادیم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در این زمینه خلائی را احساس کنند.

نعمتی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر واحد اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان صداوسیما به شدت فعال شده است و با وجود رابط‌ها اخبار را به سرعت به رسانه‌ها منتقل می‌کنیم؛ بنابراین به شدت دنبال تداوم و تقویت اطلاع‌رسانی سازمان صداوسیما هستیم.

نعمتی همچنین پاسخ به شبهات خبری که ممکن است به وجود بیاید را از دیگر مواردی دانست که روابط عمومی صدا و سیما بر آن تاکید دارد و گفت: اگر شبهاتی مطرح می‌شود پاسخ سریع و مناسب داده خواهد شد تا آن شبهات برطرف شود. روابط عمومی بسیاری از نقد‌هایی که رسانه‌ها نسبت به فعالیت‌های صداوسیما دارند و البته نقدهایی که منصفانه هستند و بدون هیچ گونه رویکرد سیاسی و جناحی نقد می‌کنند می‌پذیرد و آنها را به برنامه‌سازان منتقل و انعکاس می‌دهند.

او سپس با مقایسه حال حاضر فعالیت‌های روابط عمومی سازمان نسبت به گذشته عنوان کرد: اگر بخواهیم نسبت به قبل مقایسه کنیم تعداد خبرهایی که می‌گذاریم چه به صورت انفرادی و چه بر روی خروجی سایت صدا و سیما بیش از گذشته است. در این زمینه خبرهایی که بعد از تعطیلات نوروزی بر روی خروجی ما قرار گرفته شد به مراتب خیلی بیش از گذشته بوده است دلیل آن هم این است که پوشش خبری به شکل واحد با سرعت و جدیت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. در نتیجه به واسطه ارتباط گسترده‌ای که با همه رسانه‌ها و مطبوعات داریم تلاش می‌کنیم همه اخبار را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا‌، عنوان کرد: جنس کاری ما به عنوان روابط عمومی عین جنس کار شما به عنوان رسانه است و تفاوتی در حوزه کاری خودمان نمی‌بینیم. امیدواریم روز به روز ارتباط ما با رسانه‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام

نظر شما