شناسهٔ خبر: 51910169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک شکارچی متخلف در شهرستان اسدآباد دستگیر شد

همدان- ایرنا- رییس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست استان همدان از دستگیری یک شکارچی متخلف و کشف حیوانات تاکسیدرمی شده از منزل وی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از محیط زیست استان همدان، «حجت الله لطفی» روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: پس از دریافت گزارشی از همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر شکار غیر قانونی در اسدآباد، ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به بررسی موضوع پرداختند.

به گفته وی، بررسی های انجام شده نشان دهنده شکار غیرمجاز چند راس قوچ وحشی و تاکسیدرمی و نگهداری آنها توسط فرد متخلف بود که با دریافت مجوز دادستانی، عوامل یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی منزل متخلف را بازرسی کردند.

 رییس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: ماموران در بازرسی از منزل شکارچی سر ۲ راس قوچ وحشی تاکسیدرمی شده، یک تخته پوست قوچ وحشی، ۲ قطعه کبک، ۲ قطعه قرقاول و یک قطعه اردک سرسبز را کشف و ضبط کردند.

لطفی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف تحویل مرجع قضایی شده، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.

دانش‌آموزان کبودرآهنگی نحوه نهالکاری را فراگرفتند

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کبودرآهنگ نیز از برگزاری کارگاه آموزشی نحوه کاشت درخت و اهمیت منابع طبیعی در مراکز آموزشی این شهرستان خبر داد.

«ابوالقاسم علی ویردی» به خبرنگار ایرنا گفت: با همکاری مدیران مدرسه نمونه دولتی شهید «احمد هاشمی» کبودرآهنگ کارگاه آموزشی آشنایی با طرح‌های منابع طبیعی و اهمیت این طرح ها برگزار شد.

به گفته وی، دانش آموزان با حضور در این دوره آموزشی کوتاه مدت به طور عملی با نحوه صحیح کاشت نهال آشنا شدند.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان همیاران طبیعت و سفیران منابع طبیعی نقش مهمی در فرهنگ سازی منابع طبیعی و ترویج سنت حسنه درختکاری در بین خانواده ها دارند. 

علی ویردی گفت: درختکاری در مدارس حرکتی به سوی نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با طبیعت برای نسل آینده است و دانش آموزان بهترین سرمایه انسانی در راستای آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی هستند.

شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان حدود ۱۰۰ هزار هکتار مرتع و اراضی منابع طبیعی دارد.

نظر شما