شناسهٔ خبر: 51907694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو پیش بینی کرد:

بارش های بیش از ۲۰۰ میلیمتری در حوضه آبریز فرامرزی هیرمند درهفته آینده

تهران - ایرنا - حوضه آبریز فرامرزی هیرمند گرچه این هفته بارش های چندان خوبی ندارد اما براساس پیش بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در هفته منتهی به اول بهمن ماه احتمال بارش های بیش از ۲۰۰ میلیمتر در این حوضه آبریز وجوددارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حوضه آبریز هیرمند یکی از حوضه‌های آبریز فرامرزی کشورمان است که حوضه فرعی به شمار می‌رود و زیرمجموعه حوضه آبریز مرزی شرق است و مهم‌ترین رود آن، هیرمند است.

مساحت این حوضه آبریز ۳۰۷ هزار و ۴۶۲ کیلومترمربع است و ۱۹  زیر حوضه  در آن قرار دارد.

وضعیت بارشی این حوضه آبریز فرامرزی در این هفته بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو به این نحو خواهد بود که  وقوع بارش‌ها در سطح حوضه آبریز هیرمند ناچیز است.

براین اساس متوسط بارش پیش‌بینی‌شده برای این حوضه آبریز در این هفته صفر است اما بیشینه بارشی پیش‌بینی‌شده برای آن ۷ میلی‌متر است.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم منتهی به اول بهمن‌ماه  وقوع بارش‌های قابـل توجه در بیشتر زیر حوضه‌های واقع در حوضه آبریز هیرمند مورد انتظار است.

بر این اساس متوسط بارش پیش‌بینی‌شده برای حوضه آبریز فرامرزی هیرمند در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه ۷۶ میلی‌متر خواهد بود .

بیشینه بارش این حوضه آبریز هم ۲۲۴ میلی‌متر خواهد بود .

کشورمان دارای ۶ حوضه اصلی آبریز شامل دریای خزر، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق، قره قوم و خلیج فارس و دریای عمان است.

نظر شما