شناسهٔ خبر: 51907256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام | وام آسان | وام بانک آینده | وام بانک ملی | وام فوری | وام خودرو

وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی دولت با اقساط 400 هزارتومانی | شرایط آسان وام ویژه 30 میلیونی

برخی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی با داشتن شرایطی خاص به مشتریان خود وام خرید خودرو می‌دهند؟ بیشترین وام خودرو متعلق به کدام بانک‌ است؟

صاحب‌خبر -

اگر قصد خرید خودرو دارید و پول کافی ندارید، به جز خرید قسطی خودرو راه دیگری نیز دارید.

شرایط دریافت وام خرید خودرو تقریبا در تمامی بانک‌ها یکسان است. در وهله نخست گیرنده وام باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد و در سیستم بانکی سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقعه نداشته باشد. همچنین میزان درآمد ماهانه فرد و ضامن‌ها نیز مهم است.

تفاوت وام و خرید قسطی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها و خرید قسطی موضوع ضامن است.

در شرایط خرید قسطی از شرکت‌ها، سند خودرو توسط شرکت فروشنده رهن می‌شود و تا پایان اقساط، رهن باقی می‌ماند.

یکی از تفاوت‌های اصلی پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها با شرکت‌‌های لیزینگ و همچنین شرکت‌های خودروساز همین بحث ضامن است.

در تسهیلات بانکی این اتفاق نمی‌افتد، بانک همانند همیشه تنها با تایید ضامن و احراز صلاحیت متقاضی برای خرید انجام می‌شود.

مبلغ وام خرید خودرو چقدر است؟

مبلغ وام خرید خودرو ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اقساط وام نیز به صورت ۳۶ ماهه تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت این وام داشتن حساب قرض‌الحسنه در بانک بوده و پس از سه تا یک سال سپرده‌گذار می‌تواند وام دریافت کند.

بانک سامان ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۱۸ درصد، بازپرداخت ۳۶ ماهه به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند. اقساط ماهانه این وام حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

موسسه مالی ملل نیز اعلام کرده که وام با نرخ ۱۵ تا ۲۰ درصد و مبلغ ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

بانک ملت تسهیلاتی با عنوان وام خرید خودرو ندارد اما درخواست وام خرد را با عقد مرابحه یا کارت اعتباری پوشش می‌دهد.

از طریق سامانه تسهیلات «فرابانک» این بانک متقاضیان می‌توانند با توجه به رتبه اعتباری در این بانک ۲۰، ۳۰،۵۰یا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند و در اقساط ۳۶ تا ۶۰ ماهه آن را بازپرداخت کنند.

برای دریافت این وام فرد ملزم به خرید کالای خاصی نیست و یکی از مواردی که می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند خرید خودرو است.

برخی از شعبه‌های بانک‌های آینده، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پارسیان، انصار و قوامین وام خرید خودرو می‌دهند که مبلغ همه آن‌ها ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و به صورت ۲۴ ماهه، بازپرداخت ۱۸ تا ۲۲ درصد است./تجارت نیوز

وام‌

شرایط دریافت وام 60میلیونی با سود 4درصد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، رضا حمیدی با بیان جزئیات تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و بازپرداخت اقساط این وام افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان با تسهیلات یارانه‌دار در دستور کار است و پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. مقرر شده تا تسهیلات یارانه‌دار مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شود. مازاد این تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود آزاد و ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: تسهیلات به تناوب در سال‌های گذشته با افزایش همراه بود. هم‌اکنون رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که با مجموع دوران مشارکت و دوران اقساطی ۲۰ ساله، مبلغ اقساط ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با یادآوری اینکه اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ به منظور اجرای قانون ساماندهی و عرضه مسکن و همچنین برنامه‌های چهارم تا ششم توسعه برای ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمین کرد، گفت: در زمان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی ۷ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده بود که هم‌اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است.

حمیدی ادامه داد: طبق برنامه مذکور قرار است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی واحدهای ساختمانی به ۷۰ درصد برسد و تا پایان ۱۴۱۰، واحدهای مسکونی به میزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی شوند./مهر

شرایط پرداخت وام آنلاین 60 میلیون تومانی با سود چهار درصد

بانک ملت در سامانه فرابانک خود تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. در این طرح تا سقف ۶۰ میلیون تومان به متقاضیان با سود چهار درصد وام می‌دهد.

با استفاده از شعبه مجازی «شمس» بانک صادرات خدمات غیر حضوری از این بانک می‌توان دریافت کرد. مثل دیگر بانک‌ها شرط پرداخت وام آنلاین افتتاح حساب در بانک است که متقاضی دریافت وام باید در بانک صادرات حساب قرض‌الحسنه داشته باشد.

بانک رفاه نیز به صورت غیرحضوری به سپرده‌گذاران خود وام ۵ تا ۵۰ میلیون تومان می‌دهد.

پس از افتتاح حساب در بانک رسالت و اعتبارسنجی در سامانه «مرآت» می‌توان وام قرض‌الحسنه با سقف ۶۰ میلیون تومان و سود چهار درصد دریافت کرد.

وام مسکن

افتتاح حساب اینترنتی

درحال حاضر اغلب بانک‌ها افتتاح حساب به صورت اینترنتی را دارند. با مراجعه به سایت بانک‌های رسالت، پارسیان می‌توان به صورت اینترننتی حساب افتتاح کرد و سپس تایید هویت کارت متقاضی درب منزل به او تحویل داده می‌شود.

برای افتتاح حساب در بانک آینده و پاسارگاد باید متقاضی برای احراز هویت از دوربین گوشی همراه خود استفاده کند و مدارک شناسایی خود را در سایت باگذاری در نهایت با امضای الکترونیک کارت بانکی خود را دریافت کند.

بانک مهر در ابتدا مشتری را به صورت بیومتریک احراز هویت می‌کند. در نهایت با اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران می‌توان مراحل بعدی افتتاح را انجام داد و در کمتر از یک هفته کارت بانکی برای فرد ارسال می‌شود.

بانک تجارت و ملی نیز در سایت‌های خود اپلیکیشن برای افتتاح حساب دارند. البته برای افتتاح حساب در این دو بانک باید حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان به حساب واریز کرد و در نهایت شماره حساب به مشتری پیامک می‌شود.

خدمات اینترنتی بانک‌ها برای انتقال پول، پرداخت قبوض

با خدمات اینترنتی بانک‌ها می‌توان کارهای روزمره همانند انتقال پول، پرداخت قبوض، استعلام وضعیت چک، مدیریت تراکنش‌ها، دریافت رمزها و استعلام شبا را انجام داد.

طی سال جاری بانک‌ها بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند، واژه بانکداری الکترونیک و اینترنت جایگاه بهتری در جامعه پیدا کرده است.

 خبرخوش برای متقاضیان وام مسکن/تسهیلات جعاله (تعمیر مسکن)

طبق اعلام بانک مسکن، طرح کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق مسکن تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد.

بانک مسکن اعلام کرد: یک ماه پیش و در جریان افزایش قیمت اوراق مسکن بود که مسئولان این بانک به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تأسیس آن، به کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق مسکن اقدام کردند.

این طرح که با عنوان طرح ۸۳ بانک عامل بخش مسکن منتشر شد، از ۲۳ آذرماه آغاز و قرار بود تا پایان دی‌ماه به اتمام برسد اما با استقبال انجام شده از سوی مشتریان، این طرح تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.

بر اساس این طرح، تمامی متقاضیانی که قصد بهره‌مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز به تنهایی و یا همزمان با تسهیلات جعاله تعمیر را دارند، می‌توانند از سقف تسهیلات به صورت ۵۰ درصد از محل اوراق ممتاز و ۵۰ درصد از محل منابع بدون سپرده بانک، برای خرید مسکن استفاده کنند.

همچنین این شرایط شامل تسهیلات جعاله (تعمیر مسکن) نیز است.

لازم به ذکر است نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده ۱۸ درصد بوده، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه (هشت سال) و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده ۶۰ ماه (پنج سال) است./ایسنا

 پرداخت وام دولتی با سود 4 درصد

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی برای اعطای وام خبر داد.

وحید سلیمی دراین باره گفت: با توجه به افزایش هزینه های درمانی و با پیگیری صورت گرفته از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر که تسکین آلام بشری در جامعه و افزایش اثربخشی خدمات حمایتی به بیماران نیازمند و معسر جزوی از رسالت، وظایف ذاتی و ماموریت های آن محسوب می‌شود،  مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را برای بیماران کم بضاعت و دارای شرایط خاص در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بر اساس دستورالعمل اجرایی جز ٢-٢ بند «و» تبصره ماده ١٦ قانون بودجه سال جاری، برای اعطای تسهیلات به بیماران نیازمند در هر یک از استانها،  اعتباری مجزا اختصاص داده است، گفت: این مبلغ به شکل وام و با نرخ سود چهاردرصد و با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به این افراد اعطا خواهد شد.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سه بانک ملی، مسکن و صادرات به عنوان بانک‌های عامل در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد:  برای پرداخت این وام قرض الحسنه بیماران نیازمند و معسر و همچنین بیماران ناشی از کرونا در سراسر کشور مورد توجه قرار خواهند گرفت.

سلیمی با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی اعطای وام مذکور به جمعیت هلال احمر استانها ابلاغ شده است، گفت: افراد متقاضی می توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر نسبت به ارائه مدارک لازم برای تکمیل پرونده اقدام کنند تا پس از انجام مراحل مددکاری و طرح در کمیته وام مربوطه ، افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شوند.

به گفته وی، اولویت پرداخت تسهیلات با متقاضیان ثبت شده در سامانه سخا و جوانان، امدادگران، داوطلبان و خانواده آنان مطابق با شیوه نامه مربوطه است./ ایسنا

نظر شما