شناسهٔ خبر: 51891079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش چشم انداز روابط ایران و تاجیکستان

همایش چشم انداز روابط ایران و تاجیکستان به مناسبت سی امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در سازمان فرهنگی اکو در تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران در این مراسم ضمن تبریک سی امین سالگرد برقراری روابط بین ایران و تاجیکستان گفت: پیشگام بودن ایران در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری تاجیکستان و افتتاح سفارت پیش از دیگر کشور‌ها در دوشنبه، یک تصادف عادی زمانی نبود. بلکه ضرورتی تاریخی و تقاضای منافع ملی دو کشوری بود که بر مشترکات زبان، ادبیات، تاریخ و فرهنگ استوار هستند.
سفیر تاجیکستان در تهران همچنین پیام وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان را خطاب به این همایش قرائت کرد.
در پیام سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان خطاب به شرکت کنندگان در این همایش آمده است: ”کشور‌های ما طی سی سال روابط تلاش کرده اند مناسبات دوستی دو کشور رشد و توسعه یابد و ماهمچنین خواهان گسترش روابط در حوزه‌های مختلف تجاری اقتصادی حمل و نقل انرژی گردشگری صنعت و نیز حوزه علم و فرهنگ هستیم. “

<div id="video-display-embed-code_7494393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3330368/7494393?width=400&height=300"></script></div>

علی رضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیا نیز در این مراسم ضمن تبریک سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پیام امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این مراسم قرائت کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در پیام خود به این همایش، انتخاب تاجیکستان به عنوان نخستین مقصد سفر خارجه دکتر رئیسی رئیس جمهور ایران را نشان دهنده اهمیت این کشور در سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد و گفت: این سفر فصل نوینی در روابط دو کشور در زمینه‌های اقتصادی ‏فرهنگی و بین المللی بود.

<div id="video-display-embed-code_7494397"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3330368/7494397?width=400&height=300"></script></div>

امیر عبداللهیان همچنین در پیام خود آورده است: مایلم آمادگی کشورم را جهت میزبانی از امام علی رحمان رئیس جمهور را اعلام کنم.
در حاشیه این همایش که با مشارکت امور بین الملل سازمان صدا و سیما برگزار شد، نمایشگاه لباس‌های سنتی و کتاب‌های ادبی تاجیکستان برپا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما