شناسهٔ خبر: 51891046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دستگیری حفاران غیرمجاز در منطقه الموت قزوین

حوادث رکنا: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین از دستگیری هفت نفر از حفاران غیر مجاز در منطقه الموت شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا خزائلی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: به‌ دنبال گزارش مردمی دریافتی از یکی از روستاهای بخش الموت شرقی مبنی بر فعالیت حفاران غیرمجاز در این روستا با حضور فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان و اقدام به موقع نیروهای یگان مستقر در منطقه یک گروه هفت‌ نفره از حفاران غیرمجاز در حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، این مسوول گفت: این افراد همراه با ادوات ضبط‌ شده برای سیر مراحل قانونی به فرماندهی انتظامی بخش الموت تحویل داده‌ شدند.

خزائلی اظهار داشت: هرگونه عملیات حفاری در حریم بناهای تاریخی و همچنین به قصد کشف اشیای تاریخی غیر قانونی بوده و جرم محسوب می شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قزوین یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ و ۳۳۲۴۰۲۳۵ (به صورت شبانه‌روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

نظر شما